• Nyfiken gul

Fakta - Jag kan inte få fler barn - Men hur gör man sen då? Hur går man vidare???

Det känns som jag går o stampar på samma fläck hela tiden.. Jag vet inte hur jag ska komma vidare i livet...

Fakta är att jag inte kan få flera barn - det är en omöjlighet. Fine - jag har accepterat det.. Men hur gör man rent PRAKTISKT? I vardagen?? Hur gör man för att ta sig vidare??

Framtiden som inte längre ser likadan ut som andras... hur ska den bli nu? Alla drömmar o planer vi hade - var blev dom av nu?

Vad ska man göra med alla saker hemma som spjälsäng, bebiskläder osv - ska man spara eller kasta?? (dom är efter våra tidigare barn)

Jag känner mig snuvad, blåst... Känner mig som om jag stog i mitt eget trapphus utanför min egen lägenhetsdörr - men ingen nyckel...

Dragen vid näsan...

Jag är 29 år - men livet har redan passerat förbi mig... Gråter

Jag kan bli mormor om sisådär en 5-6 år.. är det kanske det som väntar mig??

Hur fan ska jag veta? Hur fan ska jag göra?? Skrikandes

Jag står helt handfallen....

Hur har ni andra tänkt er livet?? Ni som inte kan få fler över huvud taget - hur gör ni???

• Svar på tråden Fakta - Jag kan inte få fler barn - Men hur gör man sen då? Hur går man vidare???
  • Bling1975

Jag är inte alls i din situation så jag kan inte svara på din fråga. Vi kämpar fortfarande på med IVF och har ännu inga barn alls.

Men jag tror att du hade nyckeln till att gå vidare i din TS. Du har fantastiska barn och en familj så du har allt att leva för, även om man måste sörja också. Men spara du dina babysaker för tids nog så kommer förhoppningsvis det som min mamma kallar för livets efterrätt - barnbarn. Och det är ju inte helt fel det heller

Kram

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Äventyr

Jag har ett barn, det allraste bästa som finns. Nu ligger jag på sjukhus och väntar på att operera bort en cancertumör. Jag tror och hoppas att jag kommer överleva, men det kommer dröja innan jag kan skaffa flera barn, kanske aldrig pga cytostatika. Jag tänker glädja mig åt allt det jag har. Vissa får aldrig barn.

• Äventyr

Spara grejerna. Eller ge bort dom till en kompis. Grejer är bara grejer, det är inte grejer som räknas.

• Nyfiken gul
    Bling1975 skrev 2007-09-19 01:23:46 följande:
    Jag är inte alls i din situation så jag kan inte svara på din fråga. Vi kämpar fortfarande på med IVF och har ännu inga barn alls.Men jag tror att du hade nyckeln till att gå vidare i din TS. Du har fantastiska barn och en familj så du har allt att leva för, även om man måste sörja också. Men spara du dina babysaker för tids nog så kommer förhoppningsvis det som min mamma kallar för livets efterrätt - barnbarn. Och det är ju inte helt fel det heller Kram
    Jo visst har jag saker att leva för - men frågan är ju hur man går vidare o tar itu med vardagen efter allt det här....  hur landar man så att säga??
  • Nyfiken gul
    Äventyr skrev 2007-09-19 02:17:57 följande:
    Jag har ett barn, det allraste bästa som finns. Nu ligger jag på sjukhus och väntar på att operera bort en cancertumör. Jag tror och hoppas att jag kommer överleva, men det kommer dröja innan jag kan skaffa flera barn, kanske aldrig pga cytostatika. Jag tänker glädja mig åt allt det jag har. Vissa får aldrig barn.
    Jag beklagar det inträffade o hoppas du tillfrisknar..

Jag lever med vetskapen om att jag är tvingad att operera bort min livmoder så jag kan känna igen mig litegrann i alla fall i det du skriver...

Jag är stolt o glad över min härliga familj - självklart är jag det.. men det är svårt att sörja för jag vet ju inte hur jag gör på andra sidan sorgen.. vad finns där?...
  • Tintin

Jag tror du gör rätt precis som du gör nu, skriver om din sorg, dina funderingar osv. Önskan om att få fler barn...Ibland är det en önskan som aldrig försvinner, ibland är det en önskan som förändras med åren och blir till något annat. Jag tror man måste få sörja en stund för att sedan acceptera fakta och leva vidare. Fokusera på de barn du har, på din man, på livet. Det är svårt men nödvändigt att glädjas åt det som redan finns istället för att sörja det man inte får.

När det gäller bebissaker osv. Spara något plagg som minne av bebistiden för varje barn, kul för dem senare kanske. Ge bort alla andra bebissaker till vänner, släktingar som behöver. Eller sälj. Men detta bestämmer du ju helt själv.

Svar på tråden Fakta - Jag kan inte få fler barn - Men hur gör man sen då? Hur går man vidare???