• Plutten Augusti07

Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(

Fick konstaterat vårt andra MA igår....nu börjar jag tvivla på om vi någonsin kommer att få ett älskat barn...

Finns det fler än jag som fått 2 missfall i rad..?

Just nu känns det väldigt deppigt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-18 20:01:30:
    Ja nu har ett mirakel skett! Läkaren hade gjort en felbedömning, igår på VUL såg man att jag var gravid i v.5+1 (alltså 2 veckor tidigare än vi trott) och att allt såg jätte bra ut! Kan det bli bättre? Känns fortfarande nervöst eftersom det är 7 lång veckor kvar till 12+0 men ett litet hopp har nu tänts.

• Svar på tråden Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(
  • Symamman

Jag fick mitt tredje MA för en månad sen. Eller 1:a var mf.
    Det är många som får missfall, i alla fall tidiga.
    Det känns bara så hemskt när det blir fler gånger.
    Man blir ju så desperat att bli gravid igen. Det är så tomt. Men samtidigt rädd för att det ska gå snett om man stressar.
    Hoppas det går vägen nästa gång!
    Ge inte upp... den dagen kommer då du får hålla din lilla.
    Tänk på det och ta en dag i taget så kanske det hjälper dig att komma på fötter igen
    lycka till

• lillawi

Tre missfall innan min dotter föddes (nu 6 år gammal). Därefter ett utomkvedshavandeskap. Och nu efter att vi äntligen lyckats bli gravida med ivf verkar det som vi fått ett MA.

lillawi

• Plutten Augusti07

Vi blir erbjudna utredning och "hjälp" om vi får ännu ett missfall. Innebär "hjälp" IVF?

• Maria84

Vi försökte med ett syskon till sonen i över 2½ år och under den tiden fick jag två missfall. Men så blev jag gravid igen och nu har jag gått mer än halvvägs, jag höll på att ge upp innan det tog sig och vi skulle få komma in på utredning eftersom det hade gått ett år sen sista missfallet, men veckorna innan jag skulle dit så plussade jag istället.

Så ge inte upp ännu!

Mamma till Liam 030605 och Grodan bf 080116
  • Plutten Augusti07

Läkaren har en teori om att eftersom jag blir gravid så lätt, så sker utgallringen av icke livsdugliga foster efter att ägget har fäst....... Känns som en klen tröst just nu

• Maria84

Lätt att säga att inte ge upp ännu visserligen, vet ju själv hur det var..

Ja det var ju en klen tröst Det blir ju inte lättare för det.

Mamma till Liam 030605 och Grodan bf 080116
  • lillawi

Plutten: Den hjälp läkaren syftar på är en missfallsutredning som normalt sett görs efter tre missfall i följd. Då tas en rad olika prover för att undersöka närmre vad missfallen kan bero på. Mycket sällan hittas dock något.

Detta har inget med ivf att göra. Anledningen till att jag gjort ivf nu har inget med mina tidigare missfall att göra. Det har att göra med att mina äggledare blev svårt skadade av ett utomkvedshavandeskap.

Lycka till!

lillawi

• miras34

jag har haft 2 missfall på ett halvår det ena i vecka 17 och det andra i v 15. Dock har jag en dotter född 01men vi ska få börja utredning nu min man och jag.min dotter har en annan pappa.
    Plutten Augusti07 skrev 2007-09-13 21:37:04 följande:

Fick konstaterat vårt andra MA igår....nu börjar jag tvivla på om vi någonsin kommer att få ett älskat barn...Finns det fler än jag som fått 2 missfall i rad..? Just nu känns det väldigt deppigt
  • AHL

Jag fick 4 missfall under 6 år, vid 2 av de blev jag inlagd för "igångsättning" eftersom kroppen inte fattat att fostret var dött. Nu efter 6 år!!! har jag en son på snart 8 månader.

Jag var verkligen i botten under de sista 2 åren vi försökte, tyckte inte livet var värt att leva utan barn mm. O när jag helt gett upp hoppet så blev jag gravid. Mkt märkligt! Var såå trött på tjat om att jag skulle ta det lugnt mm o inte deppa ihop- men hur lätt var det att va glad?

Lider så med er alla som fortfarande kämpar som jag gjorde. STOR KRAM på er alla!

• gottelisa

fick mitt tredje nu idag .....känns förfärligt!

Någon som vet vart man kan få snabb hjälp med att prata med någon? Och kanske få hjälp?

Svar på tråden Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(