Jag är så ledsen......
Hej:
jag har idag fått reda på att min kropp inte reagerar på behandlingen. Jag har under sex dagar användt Puregon (spruta) och har bara fått två äggblåsor var av den ena var ganska liten. Änligt min läkare så är det lika bra att avbryta behandligen. Vi ska nästa gång försöka med annan medicinering men eftersom jag redan har för höga världen av LCH så är sannolikheten stor att jag inte kommer att reagera nästa gång heller.
Nästa steg blir i så fall äggdonation. Är det någon har varit med om detta? Om man inte gör det i Sverige (långa väntetider!) var rekomenderas att åka?
Jag är så otroligt ledsen och jag känner mig väldigt tom innom mig. jag hade aldrig tänkt att detta kunde hända mig....jag som är så hälsomedveten! jag vet att det inte är någonting man kan påverka men ändå går jag och tänker om jag har gjort något fel....eller har jag varit så ond att jag förtjänar detta??? Min man har alltid drömt om att ha en stor familj och det känns fruktansvärt att veta att jag kanske inte kommer att kunna ge honom ens ett barn.
jag vet att det går att adoptera och vi kommer väl att göra det om det mot all förmoda inte skulle funka ens med äggdonation, men just nu så känns det inte bra. Jag vill också känna att det sparkar i magen, att känna att det finns en liten människa inne i mig som är en del av både mig och min man.