• AngelOfLove

Barn innan studenten!?

Hur många här på FL fick/ska få barn innan studenten? Hur har det fungerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 09:44:47:
    Om ni undrar så ska jag egentligen gå i årskurs 2 nu, men har valt att gå om. Så jag går första året.

• Svar på tråden Barn innan studenten!?
  • trollmammsis

vi fick det och det gick toppenbra.jag fick bättre betyg efter att jag fått barn,... fick ju liksom nått att kämpa för sen mognade jag enhel del och ´lekte mig inte bara igenom gymnasiet som jag nog hade gjort annars....

• Ideira

Fick barn när jag gick andra året, går omvårdnadsprogrammet. Gick ända fram till Nov. med min stora mage. :D hahha..
    Är för närvarande mammaledig men ska börja igen till våren. Just nu är det rena cirkusen med att planera hur in i bomben jag ska få ihop det med kurser som jag aldrig kunde påbörja och inte heller kan påbörja til vt, men då skulle jag egentligen behövt nästan ett 5:e år på gymnasiet, för att tiden ska räcka till, så enkelt har det inte alltid varit att få barn med tanke på skolan.
    Känns så trist att det alltid ska spela någon roll och att man alltid ska behöva "planera" ett barn, för kommer det så kommer det ju, rent ut sagt. :P

• UngMor

Jag har för inte så längesedan fått reda på att jag är med barn. Bf i april precis innan studenten. Föröker lösa så att jag hinner klart skolan innan jag föder, men det verkar lite omökjligt just nu. Så det blir väl o att komma tilbaka till nästa höst... Men studenten ska jag varamed på, med eller utan alkohol:)

• Sabine1989

Jag blev gravid i slutet på nian, idag är min son snart 2 år och det funkar toppen :) Jag har fortfarande inte tagit upp mina studier utan jag jobbar ist. :)

• lillronya

Jag fick barn 14 dagar efter studenten. Fast det var ju inte det som var frågan.
    Tänkte att jag kanske fick räknas ändå.
    Hur som helst är det en himla massa år sen.......

• Miss starfield

Jag fick barn nu i april när jag gick tredje året på naturventenskapliga programmet. Jag gjorde dubbelt upp så att mina kurser var färdiga innan april. Fick till och med bättre betyg än om jag inte hade varit gravid.

• Elvis Mamma

Jag gick i 9:an när jag blev gravid så jag fick barn innan studenten
    Min son är 1 och ett halvt nu å jag är forfarande hemma med honom

Allt har gått super bra!

Stolt ung mamma till Elvis 060409
  • Mysluvan

Jag fick min son i slutet av 2:an Pappan och jag gick i samma klass han plugga trean och jag var hemma. Sen plugga jag trean efter sabbatsår. Tufft att genomföra men det gick och jag höjde tom vissa betyg.

Många är kallade, få är utvalda.
  • grönaängar

har ni tänkt er studera vidare nu på högskola?

• OlgaMatildah

jag kommer få min plutt 3 månader innan student. Har fått ett special scheama upplagt av skolan och kommer gå på vissa lektioner och då har barnet med mig, och läsa resten distans.

Att vara gravid och läsa det sista har kännts bra än sålänge

Svar på tråden Barn innan studenten!?