• Lanson

Någon mer som älskar förlossningsprogram men som samtidigt blir livrädd av det ni ser?

Älskar verkligen alla program som har med förlossningar att göra, men när jag ser hur ont vissa har och hur vissa skriker av smärta m.m så går det kalla kårar längs ryggen på mig men jag kan INTE byta kanal för jag tycker så mycket om programmen.... hehe. Någon mer som kanske känner igen sig?

19 Januari 2008
  • Svar på tråden Någon mer som älskar förlossningsprogram men som samtidigt blir livrädd av det ni ser?
  • trollmammsis

jaa... ,men jag har inte 4 fakta me förlossningskliniken

• mimaer

HAHAHA..skojar du?? jag är precis likadan..Tittar, blundar, lyssnar och håller för öronen omvartannat.. Undrar vad jag har gett mig in på.. hahahaha.. samtidigt som jag är livrädd så ser jag ju framemot det, lite konstig är man nog allt..

• mimaer

Saknar också TV4 Fakta.. hade jag velat ha nu..

trollmammsis skrev 2007-09-13 10:19:02 följande:
    jaa... ,men jag har inte 4 fakta me förlossningskliniken
  • Lanson

haha, jo jag ställer mig alltid frågan: vad är det igentligen jag har gett mig in på? Jag kommer Aldrg klara av det där som dom på tvn genomgår och så går jag i två dagar efter och har ångest och panik och när den har lagt sig och jag har blivit stark igen så kommer nästa förlossningsprogram och så är jag tillbaka på ruta ett!

19 Januari 2008
  • Denise87

Haha... Där ser man att det inte är så himla hemskt att föda barn =) Jag tittade å vägrade inse att jag skulle gå igenom det där... Men det är ju helt underbart att föda samtidigt som det gör ont.. man fattar det när man förstår att Om några timmar så ska den ut.. Det är ju samtidigt helt underbart när huvudet syns och fråga om det är hår å vilken färg osv=)

• trollmammsis

men HUR får man 4 fakta då?? vi har ju 4+ och tv 400 och till och med nån jäkla 4 film..... och animal planet o en massa till men iNTE 4 fakta

• Lanson
    Denise87 skrev 2007-09-13 10:26:30 följande:
    Haha... Där ser man att det inte är så himla hemskt att föda barn =) Jag tittade å vägrade inse att jag skulle gå igenom det där... Men det är ju helt underbart att föda samtidigt som det gör ont.. man fattar det när man förstår att Om några timmar så ska den ut.. Det är ju samtidigt helt underbart när huvudet syns och fråga om det är hår å vilken färg osv=)
    Det du skriver får mig att få upp en bild i huvudet av när jag livver där och VÅRAT gemensamma barn är halvvägs ute. vilken underbar kännsla. men det jag måste gå igenom innan jag har kommit så långt känns inte lika underbart.... hehe
    19 Januari 2008
  • Lanson
    trollmammsis skrev 2007-09-13 10:28:15 följande:
    men HUR får man 4 fakta då?? vi har ju 4+ och tv 400 och till och med nån jäkla 4 film..... och animal planet o en massa till men iNTE 4 fakta
    Det låter ju konstigt att ni inte har fakta när ni har dom andra 4 kanalerna. Gör en ny kanalsökning och se om ni får in 4fakta?
    19 Januari 2008
  • trollmammsis

ja vet det e jättekonstigt...sambon säger att den inte går in   får be han igen då

• hejsvej

Haha, känner igen mig väldigt väl. Vi har så många kanaler också, så jag följer lite olika förlossningsprogram. Och jag har förlossningsskräck! Konstigt nog blir jag alltid lite lugnare när jag har sett programmen, typ "jaja.... det ordnar sig när jag väl är där". Är dock inte gravid ännu, men förhoppningsvis dröjer det inte så länge.

• AnniPanni

Uh nej inte när det kommer till just program om förlossningar men jag har en viss förkärlek för alla dessa sjukhusprogram och dokumentärer. Kan kolla på en hjärtoperation utan problme. Är ju intressant ju
    Men just förlossningsprogram klarar jag inte riktigt av nu med alla hormoner som snurrar runt i kroppen. Börjar ju grina för minsta lilla och sen kommer tankarna på att även detta barn ska ut ..snart. Fast förlosningen i sig är ju inte så farlig, jag gör det ju snart igen för tredje gången men just de här sista veckorna innan är lite hmm känsliga

Svar på tråden Någon mer som älskar förlossningsprogram men som samtidigt blir livrädd av det ni ser?