• FruBe

Någon som gjort MF utredning och fått svar och behandling som hjälpt?

Finns det någon som gjort MF utredning pga upprepade MF, 3st eller fler, och fått veta vad som är fel och sedan blivit behandlade? Alltså fått läkemedel eller hjälp överlag och kunnat föda ett friskt barn?

Vad upptäcktes för fel och hur behandlades dessa?

Hur "levde" ni under nästa graviditet? Alltså klassades er graviditet som någon slags "riskgraviditet" och blev ni ordinerade något särskilt?

Var inte rädd för att livet ska ta slut, var rädd för att det inte ska börja!
  • Svar på tråden Någon som gjort MF utredning och fått svar och behandling som hjälpt?
  • FruBe

Ingen som gjort utredning till följd av upprepade MF?

Var inte rädd för att livet ska ta slut, var rädd för att det inte ska börja!
  • Kuben

Hej!
    Jag fick inget svar.. inget tyder på några fel, men däremot så behandlades jag "in blindo" och fick trombyl från ÄL och progesteron från positivt test. Fick behålla vår tjej efter 5 mf.

Kraaam!

• heljac

hejsan jag har utretts eft 3 missfall, det sista missfallet var dock en druvbörd så där fick vi en förklaring till detta, men vid ett ultraljud upptäckte dem att jag har två livmödrar dvs hjärtformad livmoder och detta kan vara en anledning till mina missfall, så vi kan räkna med fler, vilket känns oerhört jobbigt. just nu får vi inte bli gravid pga druvbörden så vi lämnar prov en gång i månaden för att se att HCG-värdet är Ok och inte höjs av ngn anledning. Vi kommer att bli kollade från vecka 8 på Kvinnokliniken så det é iallafall en tröst att blir det missfall igen så kommer man se det förhoppningsvis tidigare än innan. Hur har det gått för dig då? Är Ni på utredning nu eller? kram kram

• StoraD

hej,

jag håller på med en mf-utredning och jag har inte fått några negativa svar än (men bara gjort kromosomprov än så länge). Jag har dock också behandlats "in blindo" fast med pergotime. Min gyn menade att mina mf kan bero på att gulkroppen inte producerar det hormon som är nödvändigt för att behålla barnen, och pergo stimulerar visst gulkroppen.

efter 2 pergokurer så har inget ännu hänt, så vi får väl se vad som händer härnäst.

lycka till!

• Copy Cat

Jag puffar lite på tråden...

Jag och min man är själv under utredning efter tre missfall. Första missfallet var ett MA och de andra två var ofostriga. Någon som själv har varit med om ofostriga graviditeter och fått någon förklaring på proven? Har ni fått någon hjälp i så fall? Och vilken hjälp då?

Jag börjar tro att det är äggkvaliten eller ett kromosomfel som gör att embryot inte utvecklas.

Svar på tråden Någon som gjort MF utredning och fått svar och behandling som hjälpt?