Tre missfall på raken och har nu blivit remitterad till UMAS/RMC för en missfallsutredning, vad nu detta innebär? Någon därute som kan hjälpa mig att besvara ett par frågor kring detta???
Jag fick igår mitt tredje missfall och nu blir jag remitterad till RMC/UMAS för en missfallsutredning.
Är det någon som har lite information beträffande missfallsutredningar? Det jag främst undrar över är:
1. Vilka prover tas? Tas exempelvis TPO-antikroppar "automatiskt" eller måste jag själv påpeka detta?
2. Är det blodprover de tar på mig och min man eller görs någon annan slags undersökning eller dyl? Vilka prover ska min man lämna? Han har dessförinnan lämnat spermaprover vid infertilitetsutredningen så vilka prover återstår för honom?
3. Vet någon hur lång tid tar det på ett ungefär innan man blir kallad till att få ta massa prover? Förstår att det är olika från län till län. Jag är remitterad till UMAS/RMC, någon som kanske fått sin missfallsutredning gjord där??
4. Hur lång tid tar det på ett ungefär för att få svar på sina prover? En, två eller tre veckor?? Eller längre tid??
5. Vilka "fel" upptäcktes hos dig eller hittades det inga? I så fall vad hände härefter? Fick ni gulkroppshormonet Progesteron eller Trombyl vad gjordes för dina upprepade missfall??
6. För er som haft upprepade missfall...har ni några barn idag? Hur många missfall hade ni innan ni fick ert efterlängtade barn?
Jag är väldigt tacksam för många svar!! Känner mig helt förkrossad då jag aldrig tycks kunna få barn??
De missfall jag fått är:
Missfall nr 1; Slutade i v 8 i ett s.k. MA. Såg dock ett pickande hjärta i v 7 därefter fick jag rosa flytningar och sen blödning.
Missfall nr 2; Var en ofostrig graviditet och jag började blöda och fick smärtor v 7.
Missfall nr 3; började tokblöda helt plötsligt under natten (inga förvarningar med missfärgade flytningar) och var i v 6. Det fanns inte något foster denna gången iheller, så det var väl ytterligare en ofostrig graviditet??
Vet någon orsaken till varför man får en ofostrig graviditet? Tyder det på kromosomfel? Finns det någon som haft flera ofostriga graviditetet men slutligen lyckats få barn? I så fall hur många ofostriga graviditeter hade du innan du fick barn?
Oj det blev många frågor =)
Som sagt. Jag är evigt tacksam för många svar.