• halepoppi

Andra barnet

Har fått andra barnet nu 13 juli 2007 och ännu mera tid faller bort, kl. är 21.26 och har ca. 5 min tid o skriva innan frugan börjar tjata när kommer du o hjälper mig med pojken våran.

Allt är tråkigt, enda tid man har för sig själv är bara några minuter /dag annars har man fullt upp. Det är iofs kul med barn men ibland behöver man tid för sig själv speciellt vi killar, men det känns som att man aldrig får det.

Har en nyfödd pojke och en 4 årig dotter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-15 20:55:08:
    Har en kompis som också delar på bördan genom att ge 2 timmar med barnen och sen byter man, så det är en bra ide, problemet är bara att jag jobbar så mycket och frun är arbetslös, så så fort jag får en ledig stund så måste jag ta hand om barnen, men snart tar jag pappaledigt så då blir det lite lugnare :)

• Svar på tråden Andra barnet
  • Euphoric

Har ungefär samma situation, 2.5 årig dotter å nyfödd son. Men har hyfsat med ledig tid å ensam tid. Har ni allmänt mycket, kom överens med tjejen att 1 timme om dan så tar ni ungarna ensamma å låter den andra vila ut å får egentid.

Jag brukar även hålla mig vaken 1 timme längre än dom andra bara för att få va ensam när de e helt tyst.

• Glondim

Kan bara säga samma som föregående, försök att turas om att få egentid. Det funkar rätt bra för oss. Sen gör även jag så att jag stannar ofta uppe lite längre än resten av familjen för att kunna sitta ner och ta det lugnt när det är tyst hemma

• Euphoric

visst e de grymt skönt när... det... är... helt.... tyyyyysst

Bara luta sig tillbaka å njuta hehe

• Glondim

Japp

Kan ju tillägga att vi faktiskt även turas om att åka bort med barnen över natten någon gång så att man vekligen får njuta av att vara själv hemma
    Det är något jag verkligen rekomenderar om man känner sig lite trött och slut.

Svar på tråden Andra barnet