• Edina1981

Vad e normal stor bebis...vikt...längd osv?

Var på tillväxt ul för 2-3v sedan o då sa de att bebisen var 10-15%större än normalt...nu undrar jag om någon vet vad en normal stor bebis vid födseln??
    Hur mkt väger de o hur långa de är? Glömde o fråga då jag var på ul.

• Svar på tråden Vad e normal stor bebis...vikt...längd osv?
  • raspberryrevolution

enligt FL är det väger de vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

• Edina1981

Nu vet jag ej om det e en p el f vi väntar...men hur som så sa bm att det kommer att väga närmare 4kg om jag går hela 40v o jag blev paff...min dotter vägde ju 3170g o var 48cm lång så ja...vi får se..bara rebisen e frisk så e jag överlycklig.

• 0Love0

Vikt på medelbebis är 3500 gram

• raspberryrevolution

men det är inte alltid beräkningarna stämmer

• tindistar

Min dotter låg 21% över det normala. Hon vägde 3940g och var 52 cm lång. Födde henne vaginalt och jag hade inga som helst problem med det. Var också nervös innan eftersom jag var rädd att hon skulle bli för stor.

• Storck

Var på ultraljud i onsdags, vår bebis låg på 11,5% mindre än det "normala" men barnmorskan sa att en medelsvenssonbebis har en vikt på allt mellan 2500g-4500g. Då blev jag paff, men lättad!

• zazla

0/-0% på kurvan är 3500 gram på bf.

Min första låg på -8% och beräknades väga 3300. Hon vägde 3295 gram en vecka efter bf.

Min andra ligger på +5,9% och beräknas väga ca 3600 på bf. Har bf imorgon men ingen bebis i sikte.

Svar på tråden Vad e normal stor bebis...vikt...längd osv?