• Mach

Ingen hjälp från narkosläkaren

Jag har en stor skräck för epiduralen efter att det inte gick att få in den på mig när jag skulle snittas förra gången. narkosläkaren försökte 3 gånger men fick inte in nålen och efter det får jag panik när jag tänker på att jag ska göra ett nytt försök. Min BM har därför skickat remiss till narkosen för att han ska prata med mig och lugna ner mig lite, ge info osv. Nu ringde han i fredagseftermiddag och min bror svarade. jag var och hämtade dottern i skolan. När han hörde att jag inte var hemma så säger han till min bror att han hör av sig om 2 veckor när han kommit tillbaks från sin semester. Jag har BF om 4 veckor och kommer antagligen sättas igång om 2 veckor...(är diabetiker och barnet stort)
    Då är det ju ingen ide att han hör av sig, måste väl finnas någon mer narkosläkare som kan prata med mig om detta. Har panik nu för hur jag ska klara detta med bedövningen, får väl försöka ta mig ur rädslan själv men hur????

• Svar på tråden Ingen hjälp från narkosläkaren
  • April Mamma

Ring till sjukhuset,det måste ju finnas någon mer att prata med.

Hoppas att allt kommer att gå bra när det blir dax

• MaddeMamman

Jag är också nervös för epidduralen, det gjorde jätteont förra gången och dessutom är jag reumatiker med stel ländrygg så jag undrar hur de ska kunna få in sprutan. jag vill ha med ett röntgen från min rygg så de ser hur tajt det är.

Svar på tråden Ingen hjälp från narkosläkaren