• LOTTAAA

Hur vet man om allt inte kommit ut? MA?

Hur vet man att allt inte kommit ut vid ett MF ?
    Har blödit i en vecka nu.. Ska utomlands om 2 veckor och är lite orolig att jag skulle behöva skrapas.. Var i v.7

NÅN som vet hur det kan kännas?

Har fortf lite molvärk tillofrån.. kan man ha det?

• Svar på tråden Hur vet man om allt inte kommit ut? MA?
  • luckie

Beklagar vekligen det som hänt.

Svårt att säga hur man vet att allt kommit ut.
    Ring gyn och be att få komma på ett vul. Det har jag gjort vid båda mina mf.
    Framför allt eftersom du ska åka utomlands , så det inte blir strul med ngt då.

Sköt om dig.

• zezziz

När jag fick mitt missfall fick jag tid för ett återbesök 3 dagar senare. Sen 1 vecka efter mitt missfall slutade blödningarna och då gjorde jag ett gravtest som visade minus.
    Så då visste jag att allt var ute.

Ring MVC eller gyn och be om ett VUL igen om du är osäker.

• Sabai

När jag kontaktade KK så sa de att när jag väl slutar blöda så är allt ute. De sa oxå att om jag fortsätter blöda i flera veckor så skulle jag kontakta dem igen, annars trodde det att allt skulle sköta sig självt - fick ganska tidigt MF (i vecka 8). Blödde en vecka.
    Gjorde ett gravtest två veckor efter MF-dagen och det visade negativt. Kunde oxå känna lite molvärk till o från, men det är antagligen livmoden som drar ihop sen igen.

Kram

• LOTTAAA

jaha.. vad skönt att få höra andras historier och vad ni varit med om..
    Ni gjort mej lite lugnare ialf men oron släpper inte förren allt är okej där nere.. har blött i en vecka + 1dag nu..
    Hoppas det går över snart.

Men vad bra att då vet man ialf att om det slutar blöda så är det inte kvar något då elller?!

KRAM på er!

• Krusbär

Jag blödde i 18 dagar totalt, mf i v 6-7. Först lite i 10 dagar, innan själva mf. Sen fem dagar (mf) och sen lite till i tre dagar efter det. När jag väl slutade blöda försvann även molvärken.

• CissiLi

Jag blödde nog cirka 1 vecka, var i vecka nio när det hände. Men sedan började jag få jätte ont, det kändes som värkar och jag var yr och mådde illa. Så då åkte vi upp till akuten och där fick de ta ut det som var kvar. Hoppas du slipper, men kan ju vara bra att känna till! Lycka till!

• CissiBus

Jag fick missfall i 7:e veckan. Hade min mamma som är distrikta som hjälp. Hon sa att när det är innan vecka 8 så brukar kroppen kunna ta hand om det själv...man brukar alltså inte behövas skrapas. Hon sa också att det var tre saker jag skulle hålla koll på.
    Ifall smärtan höll i sig, på henne lät det som att det skulle vara ordentlig smärta då inte bara molvärk.
    Om man blödde så mycket att det var helt galet. Nu citerar jag henne "att man behöver byta binda kanske flera ggr i timmen ihållade i över tre timmar".
    Sen ifall man får feber.
    Just när missfallen inträffade eller vad man ska säga så blödde det ju och gjorde dödsont och så. Men om det skulle hålla i sig flera daga efteråt.
    För mig började det blöda på fredagen, förtsatte på lördagen och tillslut började det göra jätteont. Min sambo trodde jag skulle dö, jag också. Det kom på kvällen ut massor med klumpar och bitar liksom, enormt obehagligt. På söndagen var jag helt slut och hade fortfarande lite ont och så. Hade lite molvärk några dagar till och blödde en vecka ungefär.

Oj, ett mycket långt utlägg. Hoppas det hjälper:) Det min mamma sa som tröstade mig mest var att om inte allt kom ut så märktes det ganska tydligt. Jag repade mig ganska snabbt och kände liksom att allt var över.

• kali86

vid mitt första missfall (ma i v16, grav slut vid v7-8) blev jag skrapad så jag behövde inte tänka på något speciellt (hålla koll på smärtan förstås osv).. men jag blödde en vecka efteråt ungefär, sen var det bara att invänta mensen.

nu har jag precis fått ett till missfall, dock mkt tidigare. jag hade gått 5 veckor i förrigår och började blöda lite första dagen. Andra dagen (igår) kom det ut lite klumpar sen vad det i stort sett över. Nu blöder jag lite fortfarande, men det känns på något sätt att det är slut.

ett tips är att såklart kolla med mödravården om du kan få vul men annars brukar man säga att det är bra att få en mens emellan nästa eventuella graviditet, just för att kroppen kör en till omgång med rensning.

lycka till!

Svar på tråden Hur vet man om allt inte kommit ut? MA?