Sally skrev 2007-09-02 21:41:23 följande:
Förstår inte varför du startade en ny tråd, vet ej heller varför jag svarar. Dina ord kan betraktas som ganska klumpiga, hoppas bara att formuleringen blev lite fel.Adoption är inte till för att du ska få ett barn på dina exakta villkor. Det är till för att föräldrarlösa barn ska få föräldrar. Går du bara in på adoption om barnet är svenskt eller se svenskt ut, är det nog fel inställning. Visst kan ni välja land (så länge ni passar in i krav), men som andra nämnde, kan ni ändå få ett barn som inte ser svenskt ut, eller i vissa fall med ett gäng andra bekymmer. Att ett barn med mörk hud kan 'sticka ut' - ett adopterat barn kanske alltid sticker ut, vare sig utseendemässigt eller känslomässigt. Att ett barn är vitt är ingen garante att ni slipper problem. Adoption känns inte riktigt genomtänkt hos er, och jag hoppas också att ivf lyckas för er så att det löser sig.
Kunde inte ha skrivit bättre själv

FÖr det var mitt inlägg som du antagligen reagerade på TS. Och det är det som är själva grejen, jag tror att har man din inställning så tror jag det kan vara svårt att få en utredare att se att du/ni är mogna för att få ett medgivande.