• sagogryn

Present till gudföräldrar- Tips önskas!

Vad har ni gett eller tänkt ge era gudföräldrar/faddrar? Eller har ni tips på presenter? Våra gudföräldrar är båda strax över trettio och med ganska allmänna intressen. Man vill ju ge något speciellt och i mitt huvud är det tomt just nu.....

• Svar på tråden Present till gudföräldrar- Tips önskas!
  • Zhara

Oj jag kan inte etikett reglerna, är det så att man ska ge dom något?
    Känner att man måste nog läsa på lite om vad som gäller...
    Men isåfall en fin förstoring på barnet är nog inte tokigt!

• ella035

Det beror ju lite på hur mycket det får kosta. Inramat foto är ju alltid uppskattat., men vill man göra något lite mer personligt kan man göra som vi gjorde. Det var väldigt uppskattat. På öppna förskolan gjorde vi små gipsavtryck av min sons hand, sedan målade vi den i silverfärg. Ett fint minne den dagen han är vuxen. Våra gudföräldrar har hängt upp den lilla handen hemma och det blev faktiskt även en fin liten inredningsdetalj.

• sagogryn

Flyttar upp. Finns det fler förslag?

• Tinka

det var bra att man fick tips om att man kan ge en liten fin gåva, när jag var gudmor fick jag inte nått.

• Nette

Vi gav inte vårat barns gudföräldrar något!! har jag aldrig hört att någon gjort!! är det inte en underbar gåva i sig att få det förtrpendet att vara gudförälder??? / Nette

• höstsjö

Jag är gudmor själv och tycker att äran är present nog! Skulle bara känts dumt att få en present också, om det är själva doptillfället du undrar över.

• dragonlady

Hejsan!! Vi köpte tre fina silverhjärtan med kedja, gav ett till dottern och varsit till faddrarna, så att dom kan vara lika till födelsedagar och sånt. Mycket poppis!!

• Blue

Oj, vi gav inte heller något till våra faddrar...

Svar på tråden Present till gudföräldrar- Tips önskas!