• luckie

Frågor att ställa?

I februari hade jag ett mf, i lördags fick jag ett mf igen.
    Idag ska jag till gyn.
    Her en tid igentligen för vul, då jag varit orolig för mf.
    Tänkte ta tiden hos henne ändå trots att liten inte finns kvar.

Dels tänkte jag fråga henne om man kan få reda på varför jag för MF igen.
    Vi diskuterade innan jag blev gravid(brukar har svårt att bli grav.)Pergotime. Så tänkte fråga om jag kan börja med dom sen och hur det funkar.

Tänkte fråga om det finn ngt man kan göra vid ev. nästa grav.

Vad är det mer jag bör tänka på?
    Tips?
    Något mer jag bör fråga om eftersom jag nu fått 2 mf inom 6 månader.

Vågar man igen?
    Jag vill ju ha en liten.

• Svar på tråden Frågor att ställa?
  • Symamman

Hej
    Be henne kolla om allt kommit ut, i sällsynta fall är det ju tvillingar.
    Fråga du om pergotime. Jag har ingen erfarenhet om det. Själv tror jag på homeopatmediciner och akupunktur som jag tänkte försöka med vid en ev nästa grav.
    Det är bra att du behåller din VUL-tid!
    fråga allt du komme rpå . DE är där för att hjälpa dig
    lycka till och hoppas du får en liten snart

• Kängu

Fråga om on kan tänka sig at ta några enkla prover, exempelvis på ämnesomsättningen. Eller hormoner, blodkoagulering. Annars får man väl vanligtvis ingen utredning förrän efter 3 missfall, men du kan ju försöka...
    Lycka till

• Kängu

Vad menar du med att du brukar ha svårt att bli gravid, ett i februari och ett nu är väl rätt ok (förutom att de inte stannar förstås).

Pergotime kan vara bra om man verklinge behöver det, men det kan också försvåra, göra att slemmet som spermierna ska ta sig igenom blir tjockare.

• luckie

Kängu: Ett i februari och en grav nu är helt otroligt att vi lyckats.
    Jag har en IVF bakom mig.
    Däremellan har vi försökt fem år utan resultat.

Jag har enl. gyn ÄL ca två ggr / år, vilket försvårar graviditet ganska mycket såklart.
    Men i år har vi visst lyckats jättebra.

Hon tyckte iaf vi skaulle prova pergo nu några månader. Först för att få ÄL, sedan talade hon om att gulkroppen blir starkare efter att ha ätit pergo. (vet inte vad jag ska tro, har inte sett det någonstans när jag läst). Men jag måste såklart tro på vad gyn säger.

• Kängu

Aha, då förstår jag bättre. Ja då kanske pergo kan vara nåt.
    Ska ni göra fler ivf?

• luckie

Kängu: Vet inte. Efter förra ivf en sa vi aldrig mer.
    Men om vi inte lyckas bli gravida så överväger vi kanske ändå att göra det igen.
    Men så långt hoppas jag inte vi ska behöva gå, har ju lyckats två ggr nu(även om jag inte lyckats behålla ngt).
    Men så med lite hjälp av pergo, så tycker jag absolut att vi ska kunna få till det.

• FruBe

Inte för att oroa eller så. Men jag äter själv pergotime och har för en vecka sedan fått mitt 3:e MF. Pergotime, enligt min läkare, ökar risken för MF. Och jag är ju ett levande bevis på det.

Har ätit två enkelkurer(en tablett/dag) och blivit gravid på båda. Tyvärr har det slutat med två MF inom 3 månader. Så nu står vi på kö för IVF.

Önskar dig lycka till!

Var inte rädd för att livet ska ta slut, var rädd för att det inte ska börja!
  • luckie

FruBe:Börjar med att beklaga dina missfall. Usch vad jobbigt, tre på raken.
    Vad läskigt att din läkare sa att det ökade risken för mf.
    Min gyn. sa ju precis tvärt om, att jag som haft två på raken skulle försöka med pergo, eftersom det även stärkte gulkroppen.
    Och vid så tidiga mf som jag ändå haft, skulle det kunna hjälpa mig.

Hjälp vad ska man göra?
    Vågar jag prova?
    Har ju aldrig ätit pergo förut, så jag har ingen aning.

Hoppas du snart får ivf och allt går bra för er.

Lycka till!

Svar på tråden Frågor att ställa?