• Mylittlebaby

Förlossningsrädsla.

Ja om en vecka ska hon komma ?.
    Eftersom det är mitt första barn så går jag antagligen över tiden.
    Jag är rädd det är jag för smärtan är oundviklig och kommer oavsett om jag vill eller inte.
    Bara förverkarna gör att skräcken stiger ännu mer.
    Men när hon väl är ute så kommer jag att pusta ut om allting går bra.
    Jag har tänkt på massor av namn men väntar och ser vad det blir för något.
    *ler*

• Svar på tråden Förlossningsrädsla.
  • Sapho

Det där att man går över tiden med första barnet stämmer inte...det är väldigt olika. Men däremot är det vanligare att det rör sig mellan en vecka innan och en vecka efter BM än vid andra förlossningen : ))

Men du, viktigast är att du ber om smärtlindring, för ofta frågar de inte...om du har för ont så säg till! Kom ihåg att du är gjord för att föda barn så det går faktiskt även om man just då inte tror det! Tänk på vad som kommer efter när du ligger där...jag var så inne i smärtan att jag blev förvånad över att det faktiskt kom ut ett barn också :D
    Det går bra ska du se! För de flesta gör det inte fruktansvärt ont...

• Polola77

Det gör ont och det går över. Det finns ett slut på smärtan. Du kommer med största sannolikhet inte ha ont i mer än ett dygn. Ett dygn klarar du. Ett dygn av tusentals, tiotusentals dygn med din underbara lilla unge.

Till skillnad mot sjukdomssmärta så vet du att det finns ett slut, koncentrera dig på det. För varje minut med ont så är du en minut närmare slutet.

Kram och lycka till

Svar på tråden Förlossningsrädsla.