• Speedway

Utbilda sig till Arkeolog, hur vart?

Nån som är utbildad arkeolog? Vart utbilda ni er, och hur går man till väga? Det är nämligen mitt drömyrke. Kan inte leva hela mitt liv och ångra att jag inte vart det

• Svar på tråden Utbilda sig till Arkeolog, hur vart?
  • Urpan

Jag vet att en gammal klasskompis till mig pluggade till det...hon fick studera på Gotland

• Pirum

Arkeologi finns väl som universitetsämne. Det i kombo med en massa historia är väl en bra idé?

• Speedway

Shit! Gotland? Haha, det är långt dit från där jag bor...

• Speedway

Ja det finns nog som universitets ämne. Har inte kollat upp så mycket om det. Fick ett infall att jag vill bli arkeolog eftersom det är det bästa jag vet, har haft set som dröm sen jag va liten.

• AstraTrillian

Var bor du? Jag tycker du ska kontakta en studievägledare på närmsta universitet och kolla upp var du kan ta kurser och vilka förkunskaper som krävs.

• Speedway

Jag bor utanför Örebro. Där kan man ju kolla upp om det finns nå. Ska man ta kontakt med universitetet eller nå liksom?

• Pokergirl

Finns även i Umeå, men dit är det ännu längre...

• Madam

jag är utbildad arkeolog

själv pluggade jag på gotland men arkeologikurser finns på många ställen i landet, lättast att kolla vart det finns är att gå in på studera.nu eller på arbetsfömedlingens hemsida och kolla under utbildning och yrke arkeolog.

*jobb,jobb,jobb*
  • Sencha

Arkeologi finns väl på alla de större lärosätena? Lund och Göteborg har i alla fall, och det lär ju finnas i Uppsala

Svar på tråden Utbilda sig till Arkeolog, hur vart?