• Maddiz20

Du som blev igångsatt INNAN bf?

Hur lyckades du få en igångsättning innan bf? Jag ska träffa en läkare 5 september. Där ska vi diskutera igenom hur allt ska gå till. Läkaren har redan satt en övre gräns på v 40+0 kommer min lilla Tindra inte innan det så blir jag igångsatt. Men jag vill ha en igångsättning v 38+0 (För läkaren sa att de nämligen inte gör några igångsättningar INNAN v 38+0)Jag har nämligen träffat samma läkare när jag var runt v 20. Detta är min andra graviditet, min första blev jag igångsatt v 41+5 för att jag hade för lite fostervatten osv. Denna graviditet har jag alldeless för mycket övervikt och jävligt mycket mer problem med foglossning, jag är ensamstående och har redan ett barn. jag ska ha med mig min syster på förlossningen, MEN jag och de runt mig MÅSTE ha planering!! Hur ska jag få läkaren att förstå det och framförallt, eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort men bra även med igångsättning för att min bebis inte mådde bra så måste de väl också ha förståelse nu? Hade min lilla plutt stannat ett tag till (typ ett par dar) så hade han nog dött för de kund inte fånga hans andningsrörelser osv. Men hur gjorde du? Måste jag rullan rint på golvet, som en köttbulle. Skrika och gråta?

• Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?
  • Maddiz20

puff puff puff segt och svara?

• desi

jag blev igångsatt i v39 men pga havandeskapsförgiftning

gick upp 36 kilo och blev inte igångsatt pga det .

Man blir inte igångsatt pga att man är överviktig eller att det ska passa andra
    förstår inte riktigt hur du skriver/tänker kanske läser helt fel .
    Men väntar man barn får man väl vänta tills barnet är "färdigt" inte vilken dag du skriver in i din planering för att det ska passa dig o din omgivning

♡Stolt Mamma till Moa Grace♡
  • beibikär

Jag blev igångsatt 37+0, pga av hepatos, men jag skulle ha velat ha vid 36 för då ökar fosterdödligheten drastiskt och beibin hade int växt alls från v35, men jag fick vänta, trots tårar och böner, till 37...

Ronjas och Jonatans mamma
  • Vildsvin80

Bebisen mår ju bäst om det får välja själv när den vill komma ut. Sen har du ju kanske skäl att få en igångsättning efter 40+0 eftersom det var komplikationer förra gången. Men innan dess känns inte särskilt snällt mot barnet...

• beibikär

hmm, beibisar mår inte alltid bäst i magen, men det är läkarnas sak att göra bedömningen och de ska inte vara för mammans bästa utan för barnets. såvida det inte hotar mammans liv...det kan inte vara lätt att vara läkare och besluta om igångsättning i förtid,skulle det bli nåt fel då så bär han fulla ansvaret. Just vid v 37 är nån gräns förstod jag, alltså juridiskt.

Ronjas och Jonatans mamma
  • Mandalay

Jag blev igångsatt v 38 pga att jag hade värkar i en vecka och vi åkte in varje dag 6 dar i sträck. vi har över en timme till sjukhuset och sista dan var vi inne 2 ggr, så då tyckte dom det var bäst att sätta igång det. Denna gången ska vi ev planera en dag pga av sträckan och att det blir lugnare för mej att slippa oroa mej för att åka jojo till sjukhuset ( det e ju typiskt nog dags att åka när man ska sova). Jag tror nog att läkarna vet bäst när det e dags, dom drar ju inte på det om dom tror att din bebis ska bli sjuk av det.

• rply

Finns ju dom som har blivit igångstatta pågrund av deprission innan vecka 38 oxå, så det går nog..

• julmusten

Jag blev igangsatt tre veckor tidift pga tillvaxthammad babis och borjan till havandeskapsforgiftning.

Jag forstar inte varfor du maste planera sa himla mycket?? Livet blir lite ovantat nar man vantar barn. Och du vet ju dessutom att det inte kommer bli senare an 40+0, det ar ju alltid nat.

• Zazza

jag blev igångsatt i v. 37+6 pga av att min fibromyalgi var hemsk hade såå sjukt ont i kroppen vilket gav sån panik ångest.. och så hade jag kanppt sovit på 10 veckor... va även inlagd under en period pga av att få hjälp. mend et hjälpte inte... men dte var ej lätt att fåd etta beviljat... det var många vändor och tårar...

• Skorpan081

Jag blev igångsatt v.37+4 pga hepatos.

En väninna blev igångsatt v.36+? pga att hon var rädd att inte hinna in i tid och inte hinna få smärtlindring.

Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?