• 2 Catswoman

Hur mycket sorg orkar man?

Hur mycket sorg orkar man? Bra fråga?
    Själv har jag nu upplevt två stora sorger i mitt 32 åriga liv.
    När jag va 15 år förlorade jag min mamma, pga av läkar slarv dog hon av komplikationer efter en operation. Hastigt och helt oväntat med andra ord.
    Och nu efter 2 års försök i barnverkstan så vet jag inte hur mycket mer jag ska orka.Vi har gjort en hel del undersökningar och förklarats hittils som oförklarligt barnlösa. Pga ett tidigt mf. Sambons spermier är i topp trim, så "felet är nog hos mig",jag vet det behöver inte vara så.
    Jag har under senaste veckan funderat på mina två sorger, för för mig är det en sorg att inte kunna bli gravid. Jag vet att jag inte är ensam om det här,men varför känner jag mig så ensam.
    Alla runt om kring försöker att förstå men det är inte lätt att öppna sig för dom som lätt har blivit med barn.Jag och en tjej till är sist ut,alla andra är gravida eller har fått barn.
    Det jag menar är att jag börjar tröttna på att livet går emot mig hela tiden, när ska jag få lite flyt.
    Förlåt,men jag behövde skriva av mig lite sorg och ilska.
    Lycka till alla ni tappra tjejer!!

Kram "snart utan hopp"

• Svar på tråden Hur mycket sorg orkar man?
  • Lycka77

Känner mycket väl igen mig.

Jag förlorade min pappa efter kort tid sjukdom för snart ett år sedan, har försökt bli gravid i ganska precis 3 år vilket resulterat i ett ma och påföljande skrapning i April i år. Så jag vet hur svårt det kan vara att glädjas åt det man har, vissa dagar går det bättre och vissa dagar förstår man inte alls hur man ska kunna ta sig genom dagen. Men på nåt sätt så går det, man klara det, man tar sig igenom, och jag hoppas att vi till slut kommer att belönas för all vår väntan, och få så mycket glädje som kan väga upp all vår sorg.

Lycka till.

• Kwela

Jag hoppas att det vänder för dig snart!

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Love4cats

Jag hoppas också att allt vänder för dig snart. Det är inte lätt när det känns som att allt går emot en hela tiden. Jag är själv förvånad över hur mycket man orkar egentligen. Det är inte underligt att man ibland får funderingar att ta en enkel till Bahamas.

Det har hänt oss otroligt mycket senaste åren och det har varit depp och funderingar. Men jag försöker tro på att det gör en starkare. Inte för att det är speciellt lätt att hitta en tanke bakom allt som sker men håller i den tanken och fortsätter hoppas.

• Hope71

För att ge hopp....! Vi var oförklarligt och ofrivilligt barnlösa i fem år... Försökte i stort sett på varje ägglossning utan resultat! I mars i år blev jag till SLUT gravid m. hjälp av inseminering... (Min mans spermier) men det slutade i ett tidigt missfall. Sen blev jag faktiskt gravid IGEN (två ggr på ett år när man försökt i fem år och är över 35, det känns inte illa) och nu är jag i v. 13!!!! Och har gjort två vul redan. Om det gick för mig, då kan det går för vem som helst känner jag. Men det är de första två åren som är tyngst... när det liksom "går upp för en" att detta kanske blir svårt.... eller kanske inte går alls. Men tappa inte hoppet!!!! Vi är många, många som fått hålla på längre och som det till sist funkat för. Är ni oförklarligt barnlösa så finns det minsann gott om chans! Ibland tar det helt enkelt bara tid! Lycka till! Jag känner med dig!

• Mia7823

Hej, jag vet vad du menar, men ge inte upp, har ni tänkt på adoption? Jag har inte fått faställt inu att jag inte kan få barn och hoppas själv att jag ska bli gravid men vi har försökt sedan 2003 och det känns hopplöst..mitt tålamod på att vänta har tagit slut, fick diagnosen endometrios och har fått tagit hormonbehandlingar i 6 månader, de känns som det alltid är något nytt innan man kan försöka igen att bli gravid, precis som allt är emot oss....när ska det bli tänker man..

Jag hoppas innerligt att ni blir föräldrar en dag.
    Kram MIA

Svar på tråden Hur mycket sorg orkar man?