• Yohanna85

Hur länge får man gå?

Undrar hur länge man får vara gravid om man INTE vill ha igångsättning och allt står rätt till med barnet och mamman?

Jag blev igångsatt med min son, +18 dagar ... han mådde bra och hade fostervatten, jag mådde bra men var trött! Men valde igångsättning, han kom på +20. Jag har INTE någon bra erfarenhet att bli igångsatt. Det kändes som ett helvete! Och jag vill verkligen inte det med andra! Men tänk om nästa då aldrig kommer ut av sig självt?

• Svar på tråden Hur länge får man gå?
  • Vicryl

Min BM sa att idag kan man faktiskt få gå över tiden med upp till 3 veckor (förutsatt att barnet och mamman mår bra). Vet dock inte hur vanligt det är.

In cauda venenum
  • Alle

I stockholms läns landsting får man bara gå 14 dagar över.
    Det finns forskning på att riskerna ökar markant därefter, då moderkakans funktion försämras.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • LyNxQ

En bekant till mig gick över 3 veckor.. men det slutade med katastrofsnitt eftersom hon hade för trångt bäcken..

En annan väninna gick över 16 dagar, men moderkakan var då ganska så förkalkad, så får hon fler barn kommer hon att bli igångsatt tidigare..

• Caro Lin e

Olika mellan olika sjukhus, en del har två veckor som gräns, andra tre veckor.

Svar på tråden Hur länge får man gå?