*Vak kostar det att göra det privat ?? Ska göra äggdonation .
Vak kostar det att göra det privat ??
Ska göra äggdonation ..
Spelar ingen roll vart ni gjort det
Vak kostar det att göra det privat ??
Ska göra äggdonation ..
Spelar ingen roll vart ni gjort det
Blueeye- Det är olika priser på de olika klinikerna. Det kostar lite mer än en vanlig IVF-behandling. Så räkna med en vanlig IVF-behandling ca:23,000:- + en si så där 3-5,000:- till på det. Detta är nu bara ungefärliga priser.
Gå in på klinikernas hemsidor å kolla vad deras priser är.
//CB72...
Kan man få äggdonation via privatklinik?
Jag funderar för om jag minns rätt är det bara landstingskliniker som får göra spermadonationer och det verkar troligt att samma regler gäller oavsett vem som behöver donationen...
Det är nog bäst att kolla vad som gäller.
Lycka till
Peki- det där stämmer inte. det är inte bara landstingskliniker som utför äggdonationer. Umeå utför det å dom är privat.
Här utförs äggdonationer.
Huddinge, 08-585 814 32
Karolinska, 08-517 742 24
Shalgrenska, 031-342 37 84
Akademiska (Uppsala), 018-611 57 07
Umeå, 090-785 26 00
Universitetssjukhuset i Linköping, 013-22 31 70
Univeritetssjukhuset i Örebro, 019-602 18 95
//CB72...
Vad bra! Bra att man kan gå privat även då.
Då vet jag det också
Hej! Vet ni om man kan göra det privat i Umeå när som jag är 45 år?
Sleepingbeuty- Japp det kan du. Men du måste ha en egen äggdonator...
Hej! På AVA-kliniken i Finland gör dom äggdonationer. Kostar ca 60000 kr. Vi var i Åbo för några veckor och lämnade sperma. Sen kommer dom att kontakta oss när dom matchat ihop en donator. Väntetid 6-9 månader. www.avaclinic.com/index_svenska.htm
Har varit i Tampere och gjort en insättning väntar nu till den 15 april för att göra ett g-test olidlig väntan...
crcr:
Vad spännande!
Hoppas verkligen att det går er väg.
Har ni försökt bli gravida länge?
Hur har människor i er omgivning reagerat?
Står själv i kö för äggdonation här i sverige.
Så en vacker dag blir det vår tur.
Ska hålla alla tummar ovh tår för er.
Berätta gärna hur det går!
//miss maple
Sleepingbeuty: Jag har en kompis som gjorde när hon var 40 år privat i Umeå. Inom landstingen har jag hört som högst 43 år. Jag tror det är svårt när man kommit upp i 45-års ålder i alla fall här i Sverige. Eller?
Hej miss maple!
Vi har försökt i ca 3år själva innan vi kontaktade gyn för en undersökning man hoppas ju in till det längsta.
Tiden rinner fort i väg nu efter 7 års barnlängtan har vi en lite son på 1 1/2 år.
Vi är på gång för ett syskon försök som nu har misslyckats 2 gånger vi åker ner igen för ett 3:e försök.
Har kommit i förtidigt klimakterie därför genom går vi äd.
Varför gör ni det? Har ni försökt länge? Får man fråga var ni bor?
Du funderar inte på åka över till finland eller??? Köerna där är inte lika långa.
Ps som du förstog kanske så misslyckades teste som jag gjorde den 15 april.
Hör gärna av dig igen!
När jag var 22 år slutade jag med p-p. Efter många behandlingar o ca 3år konstaterade man att jag var i klimateriet. Förra året fick vi komma till Uppsala. GUD vad glad vi blev. Nu är jag 35 år och har nyligen gjort ett grav test och det var +. Man är så lycklig