Jag har gått hos Jan-Åke som numera finns på MamaMia i över 10 år och där försökt få igenom en utredning för att undersöka vari problemet ligger att jag inte blivit gravid efter ca 2 års försök. Tyvärr har jag bara fått till en - som jag förstår - ganska knapphändig hormonanalys samt en diagnos på PCO utan underlag eller förklaring hur denna diagnos blivit ställd. Jan-Åke meddelade efter en andra provomgång att proverna och vul ser bra ut, jag hade dessutom många och unga ägg men att bästa sättet för mig och min partner att bli gravida är via IVF eller ICSI, utan att direkt förklara varför??
Maja-Märta: Det var mer än vad jag fick! Jag har frågat om både spermaprov för min partner samt remiss till IVF men har inte fått någon hjälp alls med detta, utan endast blivit hänvisad att ta kontakt med privata kliniker som kostar ca 50 000 kr!!!
Jan-Åke är snabb och mjuk under själva undersökningen, men tyvärr upplever jag honom ganska forserad, oempatisk och ointresserad av att hjälpa just mig, trots att jag är trogen patient sen många år. Känner mig förbisedd och ledsen att jag inte får den hjälp jag behöver. Så, jag kan inte rekommendera MamaMia för utredningar.