• Marleen

hjälp nån

de e såhär att jag ska till förlossningsläkaren den 14de augusti och prata med henne om vad jag vill ha. jag jag ger mig inte innan jga får de så e de bara.... jag ska ha en igånsättning p g a min svåra förlossningsrädsla efter sonen.

nu till min fråga, ni som har fått en igångsättning p g a detta NÄR i vilken vecka har dom satt igång er? för jag vill verkligen inte att fl ska gå igång av sig själv. e såååå rädd... min förra förlossning varade i 30 timmar utan bedövningar. så nu vill jag ha lla tänkbara bedövningar suksesivt under fl...

så snälla ni vilkenveckan blev det igångsatt för er???

• Svar på tråden hjälp nån
  • ana dallo3a

Jag ska bli igångsatt idag, Är i vecka 37+5 dagar. Det blir i Karolinska sjukhuset solna. Jag ska vara där om två timmar kl 12¨.

Jätte nervös.

• Marleen

men är detta p g a din förlossningsrädsla eller medecinska skäl?

• ana dallo3a

Förslossningsrädsla

• Marleen

ok tack så mycket för ditt svar.. jag är så otroligt rädd så jag bara gråter o mår illa bara jag tänker på förlossningen. födde en son för ett år sen o de gick inte som planerat... tog 30 timmar :(. utan smärtlindring :(.

hörde bara av nån att man sätter inte igång p g a förlossningsrädsla innan v 40 och jag bara dör av tanken på att de ska sätta igång av sig själv... och att de ska li som förra gåbngen... vill ha alla tänkbara bedövningar suksesivt under hela fl

lycka till iudag :)

hur ska du bli igångsatt? gel + dropp?

• ana dallo3a

Jaha, men jag ska bli igångsatt idag, De ska spricka hinnorna, tror du att det blir snabbare då? Alltså jag e juh mogen och öppen. Ush såå rädd.. Vill att det ska gå snabbt

• Marleen

ja de borde gå snabbare då...

med en igångsättning går förlossningen nästa alltid snabbaren än på naturlig väg...

lycka till och du gör dej själv en tjänst ovh ta epidralbedövning tidigt

• strawberryicecream

Jag blev igångsatt för 6 veckor sedan. Tog EDA vid 4 cm och hade en underbar förlossning (lite strul på slutet pga navelsträngen runt halsen men ingen fara!!) Jag var LIVRÄDD innan, men nu skulle jag göra om det vilken dag som helst, på riktigt.

• Tigerwoman

Jag var livrädd för att förlossningen skulle dra ut på tiden (gick i Aurora-terapi). För mig var det så att jag hade planerad igångsättning på en måndag (v 40). Blev lovad att om igångsättningen inte tog rejäl fart snabbt så skulle jag bli snittad. Nu behövdes det inte för det satte igång av sig självt på söndag natt, men i alla fall.

• Marleen

39+? eller bara v 40 alltså 40+0

min förlossnings startade på beräkad förlossningsdag o vill verkligen inte vara med om att den går igång av sig själv.... aaaaaa va rädd jag e för de

Tigerwoman skrev 2007-08-07 10:22:07 följande:
    Jag var livrädd för att förlossningen skulle dra ut på tiden (gick i Aurora-terapi). För mig var det så att jag hade planerad igångsättning på en måndag (v 40). Blev lovad att om igångsättningen inte tog rejäl fart snabbt så skulle jag bli snittad. Nu behövdes det inte för det satte igång av sig självt på söndag natt, men i alla fall.
  • solrosblad

Jag har hållt mig runt bf med alla barnen så jag fick min igångsättning en vecka innan bf
    Jag har bara positivt att säga om den, finns i min blogg om du vill peppa dig lite. Jag var oxå förlossningsrädd så därför fick jag ingångsättning den här gången

• zasata

oftast vill dom inte sätta igång innan v38+0 och ehlst inte fören 40+0 men annars kansk du kan ha så att nr det sätter igång skall läkare vara med udner förlossningen?

Svar på tråden hjälp nån