• Nickan77

STOR mage redan i v.12???

Är det bara jag som har fått JÄTTE mage i v.12??
    Från att ha PLATT mage, till att redan nu ser ut till att vara i 5e-6e månaden!!

Jag kan INTE ha mina vanliga byxor....Har bara mammabyxor eller stora mjukisbyxor!!

Tur att det fortfarande är kallt, för min mage går INTE att dölja!! Om nupp-testet är bra, så ska vi "avslöja" oss den 9 mars!!

Mvh Tjockisen

• Svar på tråden STOR mage redan i v.12???
  • Mammanette

Hej!

Nej då, jag fick mage väldigt tidigt, både första och andra graviditeten! (Är inne på andra graviditeten nu i v 18) Redan i v 6-7 har magen svällt upp eller vad man ska kalla det och jag blev rätt stor på en gång. Däremot har det stått stilla mer eller mindre ett tag in i graviditeten för att sedan växa det sista i slutet! Så var det första graviditeten iaf men det verkar bli likadant denna gång.

Nä, var glad åt magen istället, jättemysigt med gravidmage ju!

Kraam!

• Gumlan

Jag blev också stor tidigt :) inte en chans att den hade gått att dölja till v.12 då vi tänkte berättat det igentligen.

• Shadowbeing

Och jag som är i vecka 15 och inte ens har en antydan till mage... kan ingen dela med sig?
    /Shad

• Nickan77

Hi hi hi....Jodå Shadowbeing....Du kan få lite av min!!

Jag ska på middag ikväll med mina svärföräldrar och dom vet inget än!! Vi vill göra nupp-testet först!! Jag får sitta med en STOR tröja, OM det nu hjälper.....

• Ella september 2004

Shadowbeing, jag är också i vecka 15 och det syns inte ett dugg, förutom att min mage sväller under dagen, men det beror nog mer på tarmarna än på bebisen.

• Gibbe

Efter en massa oro pga min mage aldrig växte pratade jag med BM. Innan v 20 är det INTE bebis som gör magen stor, utan gaser, tarmar som flyttas runt mm. Alla har inte så därför ska man inte bli lessen om man ingen mage har innan v20, man ska inte heller bli förvånad om man fått mage tidigt och den försvinner, det är då bara tarmar osv som hittat sin "nya" plats

• juni04

Hej, jag fick också mage tidigt. Från vecka 12 har jag haft mammabyxor och visst är det tidigt! Men vad jag förstår så är det olika. Själv brås jag på min mamma som också fick mage tidigt och sen dess har magen fortsatt att växa i samma takt. Är riktigt stor! Men mest bara framåt, som om jag svalt en badboll eller nåt. Riktigt mysigt tycker jag att det är....

Bebisen är vansinnigt rörlig och sparkar runt mängder i perioder.

Lycka till med test och att hålla magen gömd tills dess ni känner att ni vill berätta.

kram

• Nickan77

Tack för era svar......

Jo....Jag vet att det är tarmarna som bråkar!!
    När jag var gravid i somras var jag också svullen, men INTE så här!!!
    Det la sig sen ca i v.14, precis som du säger BIBBE!!!

Men....hi hi....Jag är STÖRRE nu i v.13 än vad jag var i v.20!! Tror även att det är vatten som än i min tjockismage

Annelie81:
    Nupp-test......Är själv lite si så där med info!! Men det är ett UL där dom mäter nackuppklarningen och kan kanske se kromosolfel eller andra missbildningar!! I stora UL mäter dom ju lårbenet!!

Hej hej....

• Annelie81

Nickan77 - Tack för svaret...nu har jag i alla fall lite koll!

• undrar

Jag är bara i v 5 men ser väldigt gravid ut, men förstår att det är gaser. Magen låter, bubblar och har sig mest hela tiden. Tror det blir bättre om jag rör på mig, men är så trött att jag inte orkar hålla i gång så mycket.

Jag har alltid haft problem med magen, men nu är det värre. Men vet jag att det är en normal orsak så ska jag försöka att inte oroa mig.

• msblaise

jag är inte så hysteriskt stor,trodde jag skulle bli större,med tanke på att jag ska ha tvillingar i början av augusti,men det där är ju så olika så sånt kan man aldrig veta,oavsett hur många olika versioner du får höra,för alla är ju olika i kroppen liksom..

• pazzaragazza

när man är i vecka 12 så kanske det inte är bebben som gör att magen blir stor men det är heller inte bara gaser! tänk på att livmodern växer också. läste att en icke gravid kvinna har en livmoder stor som ett hönsägg men redan i vecka 7 (tror jag det var) så är den stor som en grapefrukt!! om man då i vanliga fall har en platt mage så är det klart att det syns...

• Nickan77

Nu är jag i v.14 och har gått upp 5kg!!
    Tror nog jag ätit mig tjock *fniss fniss*

Tycker magen bara blir större och större, fastän svullnaden la sig i v.14 på mig förra graviditeten.....

Ja ja....jag är glad ändå

• pazzaragazza

nikckan77!
    det är klart att du ska vara glad för magen oavsett om det är gaser, livmodern eller en jättebebis (eller flera, hoho) som gör att magen ser stor ut
    vi är ju gravida allihopa och det är ju jättehäftigt!! själv är jag snart i vecka 10 (9+6) och har alltid haft en platt, nästan konkav mage, men nu har jag svårt att dra in den + att knäppa brallorna. lycka till med allt!

• Siriit

Åh skönt att det inte bara är jag! Är i vecka tolv nu och magen är jättestor! Jag har dock valt att vara öppen med graviditeten nästan från början så behöver inte tänka på att dölja den, men ändå ovant att se ut som vecka 25 när jag bara är i vecka 12 😅.

• Anonym (A)

Du menar kub test :) aldrig hört att det finns något som heter nupp test. Kub och nipt, nipt är blodprov och kub är kombinerat blodprov och ultraljud där dom mäter nacken

• Cereal Killer
    Anonym (A) skrev 2025-04-06 09:53:34 följande:

Du menar kub test :) aldrig hört att det finns något som heter nupp test. Kub och nipt, nipt är blodprov och kub är kombinerat blodprov och ultraljud där dom mäter nacken

Tråden är 20 år gammal. Nupp=nackuppklarning=idag en del av KUB
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden STOR mage redan i v.12???