• Morrizz

Engelska Tråden *** del 7 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 6: familjeliv.se/Forum-3-45/m20100129.html
    Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 09:23:53:
    Det finns en lista tillhörande tråden, där man kan skriva in sig eller om man letar efter någon.
    Engelska Tråden Listan:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m23327437.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***
  • Morrizz

Såg att "gamla tråden" var stängd, har varit utomlands i Tyskland ett tag och hälsat på släkten, kom hem igår.
    Hoppas alla som vill hittar hit igen.
    Ha de gott

• Morrizz

Snubblade in på det här forumet, iofs för engelsktalande mammor i Sverige, men det kanske finns en del intressant att läsa om där även "för oss" 

www.mumsinsweden.com/

Det fanns en hel del om engelska skolor/förskolor i Sverige på forumet.

• Sjuttiosjuan

intressant "omvand" lasning :)

• LMH33

Hej hej, nu har jag hittat hit också. Vi har varit i London i några veckor i sommar. Bland annat kikade vi in på Simons kusins "sports day". Liknade ju inte våra idrottsdagar precis. kul att det kan vara sån skillnad.

Jag lägger till mig på listan också.

• Sjuttiosjuan

Vad ar det for skillnad?

• Ruby

Har också hittat hit.

Morrizz: Tack för länken till MiS. Roligt att se saker från andra hållet.

• Morrizz

Hörni, jag försöker komma underfund med varför min dotter säger "pappa" när vi alltid har kallat honom för "Daddy". Idag sa hon igen tydligt pappa och pekade på daddy.
    Mina andra barn kallar honom också för daddy så det kan inte komma från deras håll.

Någon annan som övat sin liten på att säga daddy och det har kommit pappa "ur munnen på dom"?

• LMH33

Sjuttiosjuan - Vet inte var jag ska börja. Så himla olika. Men Hon är bara sex så det kanske inte är så konstigt att de inte håller på med friidrott och sånt, det var mer lekar av typen kasta prick och kasta långt. Man skrev upp resultaten men det var ingen tävling med vinnare eller så. Sedan var ju många föräldrar där och hejade på. Men den största skillnaden berodde väl snarare på att det var en primary school mitt i London. Himla mkt säkerhetsarrangemang. Föräldrarna fick tex absolut inte ta med sig sina barn hem från parken utan alla barnen skulle tillbaka till skolan först för att bli hämtade i sina klassrum. Börjar ju lite fundera på hur godtrogen man är här i Sverige engetligen. Det skulle kanske inte skada med lite bättre koll på vem barnen går hem med här också.

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***