Jag har heller knappt fått höra något negativt & jag var 16 när jag blev gravid.
Har aldrig hört någon säga att jag kommer vara en dålig mamma, att jag gjort fel val osv.
Enda kommentaren jag fått var av en fd kompis i samma ålder som tyckte att jag förstörde mitt liv.
Annars har det flesta tyckt att jag & pojkvännen tog rätt beslut & att det är bra att vi tog vårat ansvar.
Om man tänker igenom en kommentar för mycket kan den tillslut verka mer kritisk än den egentligen var. Jag vet många som tar åt sig av kommentarer som inte ens handlar om dem själva, utan kanske en specifik person eller vissa personer som inte tar sitt ansvar fullt ut. Känner man inte att man är en sådan person behöver man inte ta åt sig.
Sen att folk ställer frågor, är nyfikna & undrar hur man klarar sig osv är ju inget negativt, det kan bli det om man gör det till det.
Nu kan ju ni säkert ha fått höra mycket skit, menar ju inte er i den här tråden, bara uppfattningar jag fått av personer i min närhet & andra unga mammor jag pratat med.
Fördomar finns mot allt & alla, lev ert liv & skit i negativa kommentarer, ni vet sanningen själva, ni behöver inte upplysa alla trångsynta människor om att dom har fel, dom är bara ute efter att klaga & kritisera. Man vinner på att skratta åt dom :)