Bankbyte ?
Ska till banken idag klockan 10.00
Ska byta bank och samla lån och så på denna bank som jag byter till.
Fixars sig sånt på en gång, pengar flyttas över på samma dag ?
Ska till banken idag klockan 10.00
Ska byta bank och samla lån och så på denna bank som jag byter till.
Fixars sig sånt på en gång, pengar flyttas över på samma dag ?
ingen?
Be banken fixa dig åt dig så gör de det. Vi fick skriva på en fullmakt. Samma dag tror jag inte men det kan nog ordnas på några datum. Var bara tydlig med den nya banken och kom överens om ett datum då allt ska vara klart :)
på några dagar, ska det ju vara
okej tack
Vi bytte precis bank och det strulade lite eftersom vi inte var tydliga nog + att bankmannen blev sjuk. Tydligen så får ingen annan gå in och ta över ärenden. Men annars så är det smidigt att byta bank :)
För mig tog det ett par dagar.
Okej ja jag ska byta bank helt o hållet, plus att han ska få hjälpa mig att samla lån o så där, lösa de man har o ha bara hos honom
Den bank du i fortsättningen vill vara kund hos skickar en "fullmakt" (där du ger i uppdrag att avsluta konton, lån och liknande) till din gamla bank. När din gamla bank fått dessa papper avslutar de dina ärenden och för över pengar och skulder enligt informationen de mottagit. Det beror alltså på din gamla banks rutiner hur lång tid det tar. Normalt är att det tar omkring en vecka. Detta är under förutsättning att du lämnat fullständig information på "fullmakten" (e g avslutsuppdrag) och att allt i övrigt klaffar.
Hoppas att du blir nöjd med nya banken.