• MissC

Optimal tjocklek på slemhinnan vid ET

Jag har gjort två ÄD på AVA i Åbo, ett färskförsök och ett frys. Vid mitt färskförsök var slemhinnan 7mm och läkaren sa att så länge den är över 6mm är det bra. Vid mitt FET var slemhinnan 9mm och då sa han att över 8mm var riktigt bra. Vid FET försöket blev jag gravid men det slutade i MF i vecka 7.

Vad har ni fått för besked? Det hade varit intressant att höra era erfarenheter. Kanske är det så att man ska be att få en högre dos Progynon nästa gång så att den blir lite tjockare.

Ha det gott!

• Svar på tråden Optimal tjocklek på slemhinnan vid ET
  • Ammi1970

Halloj

Jag fick höja min dos progynon vid förra försöket då min slemhinna var cirka 7 mm och ska vara mellan 8-9mm. Så Jag åt 2*2mg morgon + 2*2mg kväll sista veckan innan insättning.

Första gången var allt bra så då åt jag 1*2mg morgon + 2*2mg kväll...

Tyvärr fått negativt båda gångerna...

Önskar dig Lycka Till

*kram*

• MissC

Tack för svar Ammi1970. Jag håller tummarna för att det blir tredje gången gilt för dig!

Jag har precis haft en telefontid med läkaren på AVA i Åbo. Jag frågade honom om hur tjock en optimal slemhinna ska vara vid ET. Han sa då mellan 8-11 mm. Han sa även att det inte är något som säger att 9mm är bättre än 8mm. Vid nästa behandling ska jag ta en högre dos progynon från början det blir då 4 tabletter per dag istället för 3.

Några andra erfarenheter?

• Sleepingbeuty

På EGV säger dom 10 mm, men den ska vara mogen också.
    Jag har både sänkt och ökat dos vid mina ÄD. Min slemhinna blir aldrig mer än 10 mm.Det är individuellt hos alla kvinnor.Vissa får aldrig mer än 8 mm, liksom andra kan komma upp i 15-20 mm.

Så det måste man också veta.
    Jag vet att min slemhinna blir aldrig tjockare än 10 mm med 10-12 mg progynon.

Svar på tråden Optimal tjocklek på slemhinnan vid ET