• gambia90

Amning/skötrum i Centrala stockholm

Hej alla!
    Som nybliven mammma undrar jag nu följande;¨
    var finns det bra skötrum och ev amningsrum i centrala stockholm och i Huddinge centrum. Min pojke är väldigt hungrig och snuttig och jag skulle vilja veta innan vi åker ut på stan var vi kan byta blöjor på ett fräsht ställe och var dessa så kallade amningsrum finns.
    På PUB har jag läst någonstans att det skall finnas ett amningsum, stämmer det?

• Svar på tråden Amning/skötrum i Centrala stockholm
  • Saki

Om du är vid Stureplan så kan du gå in på Mama Mia Shop på Humlegårdsgatan, de har en amningshörna! Skönt med ett ställe där det inte är massor av folk hela tiden.

Gällande amningsrum på PUB har jag inte sett något, de har ju hållit på att bygga om där också men det kanske finns något där. De vanliga toaletterna (med skötbord) finns i alla fall längst ner, på nedre plan vid leksaksaffären.

• FrökenR

Läste precis följande i en annan tråd:

PUB i sthlm har jättebra nya fräscha skötrum, med micro och amningsrum!

• norpan1

Åhlens city tror jag också har bra amningsrum osv

• Flisan79

Åhlens city har inget amningsrum. Var där och frågade i informationen för ett par veckor sedan. Dåligt tycker jag. Det fanns tydligen det för många år sedan. Samma sak på NK.

Enligt min mamma fanns det även amningsrum inne i kulturhuset (vid plattan) men det är ju mer än 20 år sen så jag vet inte om det finns kvar.

Har själv samma problem med en tös som äter med 1-2 tim mellanrum.

• Mamin

Ang kulturhuset så kan man sitta i foajen längst ner vid sergelstorg. Det finns många bänkar och det är tro det eller ej inte speciellt mycket folk där, man kan gå undan en bit. Skötrummen där är däremot väldigt ofräsha men då kan man ju bara gå över till centralen där det är väldigt fint

*Barn är som tvättsvampar, de suger åt sig all vår styrka. Men när vi kramar dem får vi den tillbaka.*
  • Flisan79

Var inne på PUB idag och blev faktiskt besviken. Rummet kändes mörkt och kallt och skötborden var av tyg vilka givetvis redan var nerbajsade....idiotiskt. Det fanns en toalett där inne som jag tänkte använda men dörröppningen var så smal att vagnen inte gick in. Eftersom att jag var själv med bebben så var det bara att hålla sig....grrr....och detta kostede en femma.

• Saki

Flisan79:
    Guuud vad dåligt det låter, klantigt inrett! Man blir ju inte direkt sugen på att använda deras amningsrum (kanske är det som är meningen...??!!) Vilket plan ligger det på?

• Flisan79

det ligger aldra längst ner. Hissen går till -1 sen får man ta rulltrappan....tycker även det är lite klantigt. Personligen gillar jag inte att åka rulltrappa med barnvagn.

• Lady Bling

I Huddinge centrum finns det i all fall en handikapptoalett med skötbord på Mc Donalds. Det är så stort att man kommer in med en vagn där och skötbordet är ett sånt där som man fäller ner på väggen i trä. Om man vill ha något mjukt under får man ta med någon dyna eller handduk själv. Det brukar vara rätt fräscht där oftast.

• minikymani

Hej Allihopa

Detta är precis vad jag tänkt att blogga om!
    Ska fota de toaletter/amningsrum jag hittar så har ni en karta på vart ni kan vända er när ni är i centrala sthlm :D

min blogg heter, www.minikymani.com

• kotte

I Huddinge finns inget bra ställe tyvärr men om det är dagtid går det bra att gå till bvc och sätta sig där. Annars är folkets hus och Folkes lunchrestaurang absolut bäst när man har vagn med sig. Ofta är det lugnt men ibland kan det vara konferenser och liknande vilket gör att det blir mycket folk.

I stan finns amningsrum på nk fint men varmt och lite trångt.
    Åhléns city har ett utrymme på plan 2 i hörnan vid barnkläderna med skötbord, micro, soffa och fåtöljer. Ett bra och rymligt ställe. Ibland väldigt många där men oftast finns bra med plats.
    Har också hört om pub men inte varit där.
    Håller med om att Kulturhuset är bra.

Sen kan jag tipsa om att många centrum har amningsrum. Tex Farsta, Skärholmen och Liljeholmen.

• En bebis i magen

Det finns ett amningsrum i Gallerian i centrala Stockholm. Man kan köra in med vagnen, det finns skötbord och flera sittplatser för vuxna. Även en tv som funkar. Fräscht.. tja, det slits ganska snabbt och det dammar ju bra, men jag tycker det är okej. Det enda som saknas är en toalett, då får man gå ut och betala för vanliga toaletter, även här finns en som man kan köra in vagnen på.

Svar på tråden Amning/skötrum i Centrala stockholm