• valentina67

Hur visste ni att NU ska vi köra på äggdonation?

Hur visste ni att ni JUST DÅ skulle dra igång med äggdonation och inte göra fler IVF tex eller så? Vilka råd fick ni gällande det?

• Svar på tråden Hur visste ni att NU ska vi köra på äggdonation?
  • Sleepingbeuty

Jag gjorde 4 ivf:er från det jag var 42-45 och mina ägg var fina förutom att skalen var alldelses för hårda.Producerade dock få ägg vid höga doser av Puregon. Jag hade också ett FSH som vandrade mellan låga och höga värden.Även med Assisted Hatching så lyckades jag inte. Men i efterhand så hade jag nog lyckats om jag DÅ hade vetat att jag hade ett högt TNF-Alfa värde.Mitt beslut tog jag för att läkaren ansåg att det var större chans att gå över till ÄD.Samt att jag trodde på det själv givetvis.
    Då var jag 45 år när jag började med det. Blev gravid nu när jag var 47, men fick en stor blödning så de var tvungna att göra en abort för att stoppa blödningen. Står inför nyt försök i sept.

• MissC

Jag har gjort 5 IVF:er och alltid fått få ägg. Embryona har inte heller varit av någon bra kvalitet. Vid två försök har jag inte ens fått något tillbaks. Jag frågade läkaren om jag hade större chans med äggdonation. Hans bedömning var att så var fallet. Därför gick vi över till ÄD istället.

• miss maple

Stod i kö för ivf i 2 månader.
    Då fick jag veta att jag var på väg in i förtidigt klimakterium och då var det ÄD som gällde.

• pimpom

Två¨bortoperade äggstockar pga cystor gjorde Äd vår enda möjlighet till graviditet. Genomgick lyckat ÄDförsök i Januari.

• mast07

Efter ett misslyckat försök att få fram egna ägg så fick vi rådet att satsa på äggdonation. Jag var 41 när vi provade i feb/mars (42 nu). Troligen beror misslyckandet på att mina ägg är dåliga o för få.

• Fiaflopp

För dåliga och för få ägg...

• isisisis

Efter 2 års försök som resulterat i 2 st MF.När jag nu blir 43 i höst vill jag inte vänta 2 år till på att bli gravid igen.
    Som det tog mellan bägge graviditeterna.
    Min man har lite förvirrade spermier och mina ägg är förmodligen inte så bra heller,tack vare åldern.Ett misslyckat IVF har vi också.Vill inte lägga pengar mer på IVF med så dåliga odds.

• skattsessan

Jag har en kromosomavvikelse samt att mina ägg verkar inte vilja fästa i min kropp utan jag har haft 5 missfall. Alltså de fäster och sen lossnar de igen.
    Sen har jag även lite tjockt blod.
    Vi funderade länge på om ÄD var rätt för oss samtidigt som vi funderade på adoption. Med ÄD vet man ju inte om det blir barn men med adoption vet man ju garanterat att det blir barn.
    Men vi valde att testa ÄD. Då har vi testat allt. Tror inte jag kan gå vidare om vi inte gör ÄD.
    Mitt tips är att stressa inte fram ditt beslut. Vi fick aldrig rådet utav nån läkare att gör ÄD utan det kom vi fram till själva.

• Anette m 2st 01

Vi fick besked på SÖS att vi hade mindre än 10% chans att lyckas med en IVF (detta var vårt 7 IFV). Kändes helt meningslöst att ens försöka en gång till så vi valde donation och fick våra älskade tjejer. Önskar bara att läkarna hade sagt detta tidigare så vi sluppit allt skit och elände tidigare. Vi skulle ha haft möjligheten till ytterligare en IVF på SÖS men tackade nej till detta.

Svar på tråden Hur visste ni att NU ska vi köra på äggdonation?