• valentina67

Hur lång väntetid är det för äggdonation i Riga, St Petersburg eller Tammerfors?

Vad vet ni om kötider för äggdonation utomlands?? Vilken klinik har bäst pris och kortast kö eller åtminstone kortast kö? När ska man vända sig dit om man just fyllt 40? Vi har inte gjort IVF ännu men kanske i höst. Man vill ju redan ha ÄD "på lut" så att säga så man inte ställer sig i kö för det så sent! Hur går fösrta kontakten till, åker man dit?

• Svar på tråden Hur lång väntetid är det för äggdonation i Riga, St Petersburg eller Tammerfors?
  • Sleepingbeuty

AVA kliniken i S:T Peterburg har kortast tider har jag förstått då det är fler donatorer där och mindre som far dit.
    På AVA har man ett läkarbesök som man åker till första gången.
    AVA finns i både S:t Peterburg, Riga,Fibland och snart i Estland.

Finns kliniker runt om i hela Europa om du gogglar på nätet.
    Priser och väntetider får du nästan mejla och fråga.
    AVA tar 60 000 kr
    Embrions i Riga tar runt 35 000 likaså EGV kliniken i Riga tar.

• MissC

Hej, hej. AVA i Riga har en väntetid på 5 månader. Det fick jag som besked när jag frågade för några veckor sedan. AVA i Åbo hade tidigare 6-7 månader men nu sedan den nya lagen kom till så är den troligtvis längre.

• mast07

Hej!
    AVA i Tammerfors har ca 8 mån väntetid. Vi ska dit om två veckor. Den nya lagen försenar väl en del, förhoppningsvis inte alltför länge.

Svar på tråden Hur lång väntetid är det för äggdonation i Riga, St Petersburg eller Tammerfors?