• Käringen

Klimakteriet??

Hej allihopa!

Jag får inget svar från min läkare. Mens med 50 dagar emellan minst, ingen ägglossning, rikliga menstruationer.

När jag kom hem från semestern trodde jag att jag hade en nid-blödning.Kände i hela kroppen att jag var gravid men det visade ingenting på testet. Den höll på i en vecka. Sedan brakade helvetet löst. Jag fick åka in akut efter att ha blödit i två veckor (tre veckor med var jag trodde var nid-blödningen). Blodvärdet var inte det bästa tro mig...
    Jag fick Primolut-Nor. Det stoppade blödningen samma dag. Nu när jag har slutat äta tabletterna har jag fått en ny blödning. Allt har hänt så snabbt så jag har glömt bort att fråga rätt typ av frågor. Ingen vet något. Man kunde se en stor tom äggblåsa, 33 mm, och att blödningen inte skulle sluta i första taget. Men jag undrar fortfarande vad det är för fel på mig.
    När jag ringde sjukhuset och fick reda på att de inte tog emot patienter (dagen innan jag åkte in akut), sa sjuksköterskan i telefonen att det lät som jag är i klimakteriet.
    Vad tror ni? Tips? Liknande erfarenheter? Jag är 33 år.

• Svar på tråden Klimakteriet??
  • Sleepingbeuty

Har du tagit FSH prov? Det är ju ett prov man ska ta flera gånger under en period för att få ett riktigt värde på om du är på väg in i klimateriet.Och det kan hända unga människor också. Finns flera här som hamnat i ett för klimaterium.
    Du verkar ju i allafall ha blödningsrubbningar i din cykel.
    Har du kollat dina ämnesomsättningsprover?
    TSH,T3 och T¤.det kan också ställa till det eftersom om man har någon rubbning där så är det ju hypofysen som signalerar ut att något är fel.
    Hypofysen är ju också den som ser till att våra hormoner i våra cyklar stämmer. Ibland kommer kroppen i olag och äggstockarna och hypofysen är inte på samma bana s.a.s.
    det kan ju vara nåt övergående ?? Har din mens varit bra tidiagre. Eller har detta hänt flera gånger??
    Efter en Primolut Nor kur får man alltid en blödning. det är progegsteron, gulkroppshormon, så den blödningen var ju inget konstigta tt du fick efteråt.
    Svårt att svara då mer info behövs för att kunna avgöra vad det är. Kan du inte ebställa tid ochh be att få göra en koll på dina värden?

Svar på tråden Klimakteriet??