• Kansas18

Ni med förtidigt klimakterium, I need your help!!!

Jag har för andra gången testat minus efter äggdonation. Varför går det inte???? Är det någon här på FL som har förtidigt klimakterium som kan berätta om sin medicinering innan och efter ET? Är det någon som plussat? Snälla nu behöver jag solskenshistorier att det faktiskt går, för jag börjar tvivla.

• Svar på tråden Ni med förtidigt klimakterium, I need your help!!!
  • MissC

Tyvärr har jag inte någon solskenshistoria att bidra med. Vill dock skicka en stor kram till dig! Det är så tungt när det blir minus på minus. Men på något sätt lyckas vi ändå resa oss och sikta framåt. Jag tänker på dig! KRAM

• isisisis

Jag tror det är tur och otur Kansas.
    Det är ju inte 100% iga odds man har.Jag tror säkert det ska gå bra i framtiden.
    Vet som du hur bedrövligt det känns.Men nåsta gång kan det faktiskt hända,bara så där....Kram.

• Kansas18

Puffar tråden...är det verkligen ingen med förtidigt klimakterium som plussat?

• Glad 73a

Hej,
    Jag har inte provat ännu. Första försöket blir i augusti. Det finns ju inga garantier förståss men förhoppningarna inför detta är stora. Det blir progynon för att bygga upp slemhinnan tror jag, det såg bra ut när jag testade för någon månad sedan. 10 mm slemhinna var bra.
    Kram och lycka till nästa gång. Har du några ägg i frysen?

• Sleepingbeuty

Jag är ju i pre klimaterium med tanke på min ålder.
    vad jag förstått på de som är det redan i 30 års åldern.Att de tar Provera och Primolut Nor och östrogen så att de har sin mens i allfall och att de stimuleras på samma sätt som vi.Och att de inte behöver nedregleras inför ET då de ändå inte producerar så mycket östrogen och inte har ägglossning och mens som andra.
    Så din behandling du har fått är ju helt adekvat.

Olegs vet ju och de gör behandling därefter. Tänk på mig..jag blev ju gravid på 6:e gången(ÄD) och det är statistisk så att det är vanligast att det "smäller" till då.Jag gjorde det i naturlig cukel med östrogen stimulering.
    Så ge inte upp och tro nu att det är nåt fel på dig eller behandlingen. Det finns ju en sida för för tidigt klimaterium också här på FL.
    Kanske du kan få bättre svar där.

• Citrontjej

Jag har gjort 2 ET, 5 FET,har ätit progynon 2mg 2x2 och tagit progesteron mic 400 mg x3 alla gånger,började med progynon ca 2 v innan FET, progesteron 2 dgr innan, nu sist eftersom det lyckades fortsatte jag till vecka 12 då jag började trappa ner. Jag trodde inte att vi skulle lyckas men så länge vi hade ägg i frysen körde vi på.
    Jag kom in i klimakteriet när jag var ca 35, är 42 nu.

• Ciiaa

Jag har plussat och är i klimakteriet

• Citrontjej

Innan jag har börjat med progynon har jag fått äta Divina plus för att få en menscykel,jag har efter varje försök haft problem med mitt HCG värde som inte har velat gå ner men jag har inte ätit ngn medicin för det. Inför det här senaste försöket åt jag Divina plus dubbel dos i 28 dgr, fick en blödning, började med progynon, började med fulldos direkt, allt såg bra ut efter två veckor, ringde "min" klinik i Finland, och eftersom det var frysta ägg så kunde vi själva bestämma datum när vi ville komma.
    Vi hade gett upp hoppet och planerade hundköp istället för barn, men som sagt, med ägg i frysen kunde vi lika gärna prova kom vi fram till och det var ju tur för oss. Jag är i vecka 30 nu och varken jag eller maken kan riktigt fatta att vi ska få ett barn.

• Ciiaa

Kansas18 jag är inte inbjuden till dig. Skriver gärna där om jag får.

Svar på tråden Ni med förtidigt klimakterium, I need your help!!!