• pimpom

en liten berättelse ur livet...

jag har genomgått ett lyckat ÄD-försök och är nu gravid i 28 v. i förra veckan var jag inne på en koll på MVC. men i dessa regninga semestertider hade jag blandat ihop dagarna. Jag alltså en dag för tidigt. Jag hade inte möjlighet att komma den dag jag skulle så en jourhavande barnmorska tittade kollade upp mig ( vilket var jätte gulligt då jag hade strulat).

Jag kommer in på undersökningsrummet, lägger på britsen och drar upp tröjan då hom ska mätta magen. När Bm ser mina "snygga" ärr på magen undrar hon om jag gjort kejsarsnitt för tidgare barn. Nej svarar jag - Jag har opererat bort båda mina äggledare.
    Det riktigt syntes i ansiktet att det inte gick ihop för henne, att jag omöjligt kunde vara gravid om jag inte hade äggledare. Jag fick helt enkelt fylla i att vi hade fått hjälp genom Äd.
    När jag berättade det för sambon skrattde vi gott båda två.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-23 07:00:04:
    Oj var lite snabb vid tagentbordet.

Ville bara önska alla ÄD aktuella personer all lycka och en fortsatt skön sommar trots regnet.
    Kram pimpom

• Svar på tråden en liten berättelse ur livet...
  • Annamaja

Varning för: ingen seger ... han skickar länkar på brinnande kattungar

• pimpom

Har sett det och anmält det. Tack för varningen. pimpom

• MissC

Pimpom, tack för att du delar med dig av din historia. Jag småskrattade när jag läste om BM. Jag älskar och höra om lyckade ÄD försök. Det ger en ork att kämpa vidare. Ett stort grattis och lycka till! KRAM

• nesistas

Stora glada kramar!! Regn eller sol spelar ingen roll, det här är den bästa sommaren någonsin!

Bobi

v 8+0 idag efter lyckat ÄD-försök

• pimpom

å vad jag glädjs med dig bobi. själv är jag i vecka 28 och oktober närmar sig snabbt.

• Kansas18

Vilken härlig historia, även jag log när jag tänkte på barnmorskans reaktion :)
    Ha en fortsatt skön sommar Pimpom och fortsätt gärna att berätta hur det går det ger hopp till oss andra.

Kram K

• Sleepingbeuty

pimpom..då får du en liten våg. Ett charmigt tecken med stor estetsik känsla och kärlekskonstens mästare..om man tror på sånt vill säga..ha ha ha .
    Är född själv i oktober..hi hi hi.
    Lycka till nu och härligt att höra alla glada historier för oss som fortfarande kämpar!

• nesistas

Jag kan visst inte räkna... (får skylla på att jag fortfarande är ovan

Är i vecka 7+0 idag, dvs gick in i vecka 8 idag. Inte 8+0 som jag skrev. Visserligen känns det som tiden flyger men ändå Rätt ska vara rätt..

• miss maple

pimpom:
    Hahaha visst är det festligt hur lite dom vet om ÄD
    Min bm visste inte att ÄD är lagligt i sverige.
    Är så glad för din skull.
    Grattis!

Miss maple i v 14 (13+0)

Svar på tråden en liten berättelse ur livet...