• FridaNiklasson

bara 22dagar...

nu närmar det sig med stormsteg..fast det går ganska långsamt e så rädd å nervös...har haft sånna problem me mitt underliv... e så rädd att få ont igen å det kommer jag ju att få...för ingen förlossning är väl smärtfri.. ingen som vet om vad som hänt mig förutom min kille men har svårt att prata om det så vi pratar inte så mycket... å nu finns det ingen återvändo.. vill inte ha kejsarsnitt heller...suck..va ska ja ta mig till...den kan ju komma när som helst nu...

• Svar på tråden bara 22dagar...
  • mammatilltindra

Ja det kommer att göra jätteont men det finns duktig personal som hjälper dig igenom förlossninge. Du är inte ensam. Har du pratat med din MVC sköterska, hon kan säkert ordna så att du får prata med en förlossnings barnmorska och hon kan säkert förklara lite vad som kommer att hända runt omkring.

Det gör inte ondare än ont. Det önskar jag att någon berättat för mig under min förlossning.

Känslan som kommer när barnets huvud och axlar kommit ut och resten av kroppen bara glider ut är obeskrivligt underbar och häftig. Den känslan skulle jag inte velat byta mot något annat i världen:)

Lycka till:)

• auti

Ja, det gör skitont. Vet inte riktigt hur man kan trösta =)

Däremot är det en annan smärta än vad du har verkat gått igenom tidigare. Jag fick tillslut ett akut kejsarsnitt och det gör också väldigt ont, men så har jag ju världens goaste kille.

Du kommer säkert få en lyckad förlossning och vara hänförd över ditt underverk =)

• virremirre

men det är en underbar smärta som jag gärna upplever igenSkrattande
    oroa dig inte, när de futtiga onda timmarna är över så får du ju det mest betydelsefulla, eller hur.
    lycka till!!!!!!

Svar på tråden bara 22dagar...