• 2 kids

gula fläckar på kläderna efter tvätt?

har en vit skjorta som jag tvätta x antal ggr i tvättmaskin 40 grader som det står på plagget. efter varje tvätt kommer det nya GULA fläckar på skjortan???!!! är det tvättmaskinen det kan bero på? och kan man bleka fläckarna på nåt vis? det är en ny sommarskjorta som jag gärna inte vill ha förstörd på det här viset..

• Svar på tråden gula fläckar på kläderna efter tvätt?
  • Ayya

Oki, då har jag ingen aning..

• 2 kids

okej, var kan man köpa klorin?

• omis78

Så blir det ibland på våra vita kläder med, vi har kommunalt vatten. Vi fattar ingenting, de gula fläckarna finns inte där när jag stoppar in dem i maskinen. Puffar lite ifall någon vet varför.

• skorpionen80

Har det kommit sköljmedel på kläderna som fått ligga där en liten tund, tex att maskinen släpper in sköljmedel innan vattnet?

Kan det vara flöckar från deo?
    Torkar ni tvätt ute = fläckar från solen?

• omis78

Jag vet inte om maskinen släpper igenom sköljmedlet först, men det är inte alltid vissa vita tröjer får gula fläckar. Fläckarna uppkommer lite varstans på plagget, de gula fläckarna bara finns där när jag tar ut plaggen från maskinen.

• Baloo11

Har massa problem och är så himla ledsen över att kläderna blir så förstörda med dessa fläckar.. gula svaga fläckar vissa går bort o andra inte... har dock köpt nu tvättmaskin nu för dom som va nere i tvättstugan va 40 år gamla..... men de va kan ett plagg jag inte anvädigt på ett halv år kanske så ska jag ta på mig plagget o ser de... fattar inte var de kommer ifrån. Har städat o städat i gradroben.. har någon haft samma problem ?

Svar på tråden gula fläckar på kläderna efter tvätt?