• Linisen

*Titta vilken bra flik för oss som är i äggdonations

Titta vilken bra flik för oss som är i äggdonations tagen!!

Och så lätt det gick!

Nu kan vi ventilera som ska donera, få ägg eller har blivit gravida, är gravid genom äggdonation!!

Jippe, å tack fmalijeliv för er fina service!!

Kram Linisen

• Svar på tråden *Titta vilken bra flik för oss som är i äggdonations
  • Kitta

Hej Linisen.

Ser att jag är nummer 2 att skriva på denna nya fliken.
    Skriver en del på Vill-ha-barn-sidan, och har även skrivit till dig en del.
    Heter där Jessica S...

Ha det så bra
    //

• Venus
    Då kanske jag platsar in här då...

Jag försöker få tag på dem som "håller" i äggdonationer, men jag glömmer alltid av att ringa på deras telefontid för då har jag fullt upp...

Alltså, jag vill bli äggdonator om jag får...
  • Bohuslän

Hej!
    Ja man kanske platsar här nu (snart), har fått rådet av min läkare att om inte nästa IVF-försök ger resultat så bör vi fundera på donations ägg så nu vill jag veta allt!

• Venus

Ett steg närmare

Vänliga underbara människor man fick prata med på telefon då... De svarade ju till o med 15 minuter efter utgången telefontid

Nu ska man få hem papper/info om äggdonation...
    Sedan kommer de ringa mig när det finns en läkartid, remiss till kurator och sedan får vi se om man blir godkänd...

Snacka om en underbar känsla i magen nu, hoppas bara allt går bra nu så man blir godkänd...
    Vill så gärna att andra ska få samma möjlighet som mig...

• Kitta

Venus

Åh, det glädjer mig verkligen att det finns så underbara kvinnor som kan tänka sig att donera ägg till oss som av någon anledning inte har egna.
    Stora kramar till dig!

• Venus

Kitta, tack

Räkna dock med att när jag blir godkänd och ska genomgå "medicinering" och äggplock så kommer jag hänga här som en igel och fråga ALLT...

• Emmiez

va härligt när det kommer in flikar som behövs!!
    jag är inte inne på äggdonation än, men vem vet om det behövs sedan..

• Bohuslän

Åh Venus, att det finns människor som du! Tack

• Venus

Blir varm om hjärtat
    Känns skönt att veta att det finns så många som uppskattar det lilla jag vill hjälpa till med...

Tack, ni gör så att jag verkligen vill genomföra detta även om det kanske bara hjälper 1 par att få ett litet mirakel...

• Linisen

Venus!

Återkommer om mer info om äggdonatorer!
    Ringde du Sahlgrenska?

Barnmorskorna där är toppen tycker jag!!

Kram på dig

Linisen

• miss maple

Tycker det är underbart att det finns en sån här flik.
    Har känt mig ensam och tyckt att jag inte ens har platsat in ens på "svårt att få barn". Står i kö för äggdonation sen december förra året.
    Hoppas ju att man kan hitta en egen donator det går fortare då, cirka 1 års väntetid.
    Annars är väntetiden cirka 2 år.
    När man har en egen donator så "mixas" äggen, vilket känns skönt för då vet man inte vem donatorn är.
    Önskar av hela mitt hjärta att vi får chansen innan det är försent.
    Hoppas att alla ni som behöver äggdonation Får er dröm förverkligad.
    Så det vore skönt att få prata med andra om det här.
    Och Venus, håller med alla här.
    Du gör nånting som är helt fantastiskt.
    Tänk om fler kunde göra som du!
    Kram/miss m

• Bohuslän

Miss Maple: hej! Vad menar du med att äggen mixas när man har en egen donator? Hur kommer det sig att väntetiden är så lång då?
    Frågvis

• Venus

Linisen Ja jag ringde igår till dem, men det numret du skrev i mailet är fel... Det är inte det man ska ringa när man vill bli äggdonator utan det numret man ska ringa står med på www.villhabarn.com under äggdonationer...

Så nu är det bara o vänta tills informationen kommer i brevlådan och hoppas på att man snart får en tid till läkaren så att allt kan börja...

Bohuslän: Det som händer när du kommer med en egen donator är att din donator lämnar sina ägg till en annan kvinna och denne kvinnans donator lämnar sina till dig... Allt för att det ska vara så anonymt som möjligt... Men sedan när barnet (om det blir något) är i mogen ålder så kan barnet kolla upp vem som är donatorn och har då även rätt att söka upp denne...

Så därför kan det ta tid även om man har en donator...
    Dessutom så tar det ca 6 månader att bli godkänd donator för man ska genomgå en del undersökningar och även prata med en kurator, sedan ska man ha 2 negativa HIV-test med 6 månaders mellanrum... Om jag nu fattat allt rätt

• Malia75

Venus: Vilken fantastisk människa du är.......jag önskar dig all lycka i livet, det borde finnas fler som du!!!!!

• Smothie

Äggen mixas inte

De letar upp äggdonator som är väldigt lik dig.
    Längd ,Vikt, hår, ögon färg.

Vänte tiden förkortas med halv tid när man hitar egen donator.

Sen bter de plats..

Sen kan man välja om man vill att donatorn ska donera ddirket till dig då är donatorn ine anonym , det är bara när de fixar fram donatorn

Svar på tråden *Titta vilken bra flik för oss som är i äggdonations