När ska man .......?
Vad tror ni?
Jag och min man har alltid sex på kvällarna, kan det spela in att vi aldrig blir gravida?
Vad tror ni?
Jag och min man har alltid sex på kvällarna, kan det spela in att vi aldrig blir gravida?
nä det tror inte jag.
näe absolut inte.. det ska inte spela någon roll när ni har sex. Det handlar ju om rätt tillfälle..
Det sägs att man "ska" ha sex ungefär varannan eller var tredje dag, för det är tydligen inget bra att spruta in mer och mer sperma varje dag. Tyvärr kommer jag inte ihåg varför det är så.
Men personligen tror jag inte att det gör någon skillnad.
Denna månad har vi kört varannan kväll metoden och som vi tror lyckats pricka in ÄL. Men det är ingen idé att hoppas har BIM på onsdag.
Att man kanske har ÄL på morgonen och det hinner gå mer än 24H
Vet inte men man börja fundera på allt nu.
Lola Jämtland skrev 2007-07-16 15:39:06 följande:
Ibland undrar jag samma sak, är under utredning nu och käkar pergo hoppas att nåt hjälper, hörde av nån att sperman ska lukta då är den bra men killens luktar inget och så var den hela undersökningen igång. Jag tror vi håller på att förlora förståndet helt
Min gynekolog har sagt att har man ett "normalt" sexliv så ska inga ÄL-tester eller annat behövas för att vara säker på att man gör "det" i "rätt tid", om man inte har någon särskild problematik, t ex ont om spermier. Med "normalt" menade han 3-4 ggr/veckan. Då finns det alltid spermier där när ägglossningen väl sker...
...men visst blir man knasig av alla grubblerier. Själv har jag mellanblödningar efter varje ägglossning. Har haft det sedan jag fick regelbunden mens(efter p-pillerstopp). Den här gången har jag inte fått dem än och nu börjar jag tro att något är fel... Kanske inte hade ägglossning?? Eller så har det lyckats den här gången, men det vågar jag knappt tänka på...