• ambica

Hur kan man öka slemhinnans tjocklek?

Vet någon hur man kan öka slemhinnans tjocklek, så att den inte bara stannar vid 4-5mm som på mig? Jag har fått Puregonbehandling för att den ska ta sig men är eg oförklarligt barnlös. Några tips eller erfarenheter?

(Har hört att det optimala vid IVF i allafall brukar va 8mm-1cm, vilket borde gälla även utan att man ska göra IVF?)

• Svar på tråden Hur kan man öka slemhinnans tjocklek?
  • Netriosa

Jag har inget svar på din fråga men kan kanske ge dig lite hopp. När jag gick under utredning berättade min gyn att hon haft en patient som bara fått 3-4 mm på slemhinnan och blivit gravid med tvillingar.

• ambica

tack Netriosa -jag undrar om det inte är samma som jag fick höra på Octavia?

Någon annan som vet?

• Netriosa

Det var precis där jag fick höra det, av L.G

• Lycka1012

Det var någon annan här inne som tipsade om hälsoläkemedlet Membrasin. Har inte testat själv, men kanske kan vara värt att kolla upp.

• ambica

sol78 -jag har faktiskt i ren desperation beställt det -även om det säkert är tänkt mer för kvinnor i klimakteriet!

• scuri

AloeVera som du dricker ökar slemhinnans tjocklek. En homeopat rekommenderade mig det även fast jag har 8-10 mm på hinnan. Hon kanske rekommenderade det pga mitt missfall. Värt testa kanske.

• Ad Infinitum

Hej!
    Jag har gjort 2 ivf behandlingar och har vid de behandlingarna haft en slemmhinna på ca 8-9 mm (har då inte gjort något utöver medicineringen från kliniken. Är nu igång med IVF nr 3 och har gått på akupunktur under flera månader samt druckit Aloe Vera och på kontrollen i veckan var min slemhinna hela 13mm! Och då var det 6 dagar kvar av behandlingen! Vad det beror på vet jag inte, men något har ju påverkat! Lycka till!

• scuri

Östogentabletter (Hemanest) ökar tjockleken.

Svar på tråden Hur kan man öka slemhinnans tjocklek?