Jag tror inte på oförklarig barnlöshet
Nu har jag fått bekräftelse att det finns inget som heter oförklarig barnlöshet. Jag skrev om detta ca 3 månader sedan men sedan blev jag avstängd av denna sajten för att någon tyckte att jag hade gått över gränsen.Ja,ja får man inte säga vad man tycker och tänker då far man inte det.
Enda jag vet att en massa år utan resultat har jag gått omrking och igenomgått en massa behandligar för att bli gravid utan resultat. Man har varit stämplad med Oförklarig barlöhet skylte, vilket jag aldrig trodde på. Jag tror inte att det finns något som heter oförklarig barnlöshet. Jag tror att bara vetenskapen har inte kommit så långt att kunna veta alla svar på frågan eller vissa bara inte kan sit jobb.
Som jag krev tidigare hade jag varit kontakt med Sofiahemmet och sedan mötte en annan doktor i utomland som på första försöket hittade den möjliga förklarigen till vår barnlöshet. Efter en massa prover och undersökninar hittades även något på min sambo som var lite sämre än det skulle. MAO 2 veckor hos denna läkare gav mer svar på frågor än 3, 5 år på Sofiahemmet.
Vi valde att göra IVF där borta och tror mig eller inte jag är gravid 10 vecka. Självklart finns det fortvarande risk för missfall men åtminstone har man kommit ett steg längre mot målet.
Jag vet inte om jag har rätt eller fel när det gäller olika sjukvård men jag tror på det som har hjälpt mig och gett resultat. Tråkigt att det blev så. JAg och min sambo var tom nära att göra slut pga alla påfrestningar i samband med alla undersökningar som aldrig gav något svar. Tur att vi höll ihop. Lycka till alla och jag hoppas att alla kan hitta hjälp oavsett var i världen som kan ge resultat.