• Cakan74

Vad skriver man i minnesboken

Imorgon tar vi farväl av vänners lilla tjej, som inte klarade förlossningen. Sorgen är så total, så stor, så stark och mörk.

Fick veta att det kommer att finnas en minnesbok där imorgon som man kan skriva ett par rader i, men just nu är mitt huvud tomt. Vad skriver man när det ända man vill är att hon ska komma tillbaka...

• Svar på tråden Vad skriver man i minnesboken
  • Rude Billy

Usch å fy vad hemskt och stackars era vänner!
    Vet inte vad du ska skriva riktigt..Det är svårt!
    Men kanske du iaf kan säga till dem(om du nu inte redan gjort det)att du/ni finns där och lyssnar och hjälper så mycket ni kan!
    Tror det kan vara skönt å veta i en sån situation..

• ullis83

När min systerdotter dog så hade vi ingen sån,men vi skrev på kort på hennes blommor och där skrev jag att hon ska vaka över sin mamma

• Myran68

Man kan nog skriva just så som du skriver här...att det enda du önskar är att hon ska komma tillbaka. Det var väldigt fina och starka ord. Inte tillgjort och ihopknåpat krystat utan helt ärlig sorg och längtan.

Min brors och hans frus första barn klarade inte heller förlossningen, men de valde att ha en stilla seremoni med bara mor- o farföräldrar för de klarade inte av att ha fler omkring sig då.

• Himesama

En dikt? Tex den av Alf Henrikson:

Ibland liksom hejdar sig
    tiden ett slag
    och någonting alldeles
    oväntat sker

Världen förändrar sig
    varje dag
    men ibland blir den aldrig
    densamma mer

• Anna73

Vi har en minnesbok för Hugo som man kan skriva i när man vill,, mång ahar tyckt det känns bra att skriva en hälsning till honom där,, var egentligen tänkt som dopbok, men han dog dagen innan så det blev en minnesbok...

Känns skönt för oss också att kunna läsa den senare,,,,med alla vackra ord och tankar o känslor, även hans kusiner som är 7 - 12 år har skrivit sina tankar och känslor..

Kramar från Anna

• Cakan74

Tack snälla ni för alla era fina ord och tankar. Nu känns det lite lättare inför morgondagen.

• Bzanna

När vår dotter dog fick vi mycket blommor och kort till dem.
    En grej min styvsyster skrev i det lilla kortet från hennes familj har särskilt fastnat i mitt huvud, men allra mest i mitt hjärta , för det hon skrev stämmer så väl!

Det hon skrev var:

"Livet tar, livet ger... Men den här gången tog det för mycket."

♥ Anna, mamma till lilla, saknade *Youlina* 050403 & numer även lille, levande Mio 070426 ♥
  • RebeccaR

Det är inte alldeles lätt att komma på vad man ska skriva. Huvudet blir ju lätt tomt när allt är jobbigt. En vän till mig hade eb minnesbok till sin dotter på hennes minnesdag. Det föll sig så att min lilla ängel hade namnsdag denna dag, så jag skrev lite om tårtkalas i himmlen och att hon var bjuden. Detta uppskattades väldigt mycket att föräldrarna som tyckte att det var "skönt" att läsa nått annat som ite bara handlade om "hur man önskar att man fått lära känna henne bättre". Nu uppskattade de ju såklart dessa ord lika mycket, men det jag försöker säga är att det behöver inte vara nått väldigt man skriver, Låt det komma från hjärtat, då blir det oftast bra.

Lycka till imorrn! Jag ska tänka på er!

Många kramar

Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
Svar på tråden Vad skriver man i minnesboken