• sabia

är det inte trist att känna sig avundsjuk på andra människor.

jag tittar på alla omkring mig, alla som är gravida, och alla som har barn, och så tänker jag att jag själv kommer aldrig att känna denna glädja. mim väninna har en underbar liten dotter som är 7mån, och jag älskar henne så mycket. ibland undrar jag tom om hon inte kunde vara mim. när jag hör hennes mamma säga dumma saker mot sin lilla babis. jag blir så arg, för att hon inte har nån tålamod att mata henne. och börja skrika och säga fula ord. då undrar jag varför hon kunde bli mamma, men jag som skulle göra vad som helst för en liten babis inte får. är inte livet orättvis mot oss???

eller är det jag som är orättvis mot livet.

• Svar på tråden är det inte trist att känna sig avundsjuk på andra människor.
  • LillFlax

Förstår precis hur du känner och tänker!

• Mistyday

jag blev gravid fast jag åt p piller.. och jag har inte haft några planer på att bli gravid heller.. pga min medicin.. så när jag förstod att jag blivit gravid var det en chock.. idag är jag glad men just i början.. kände jag varför just jag..skulle bli gravid.. har nämerligen en kompis som kämpar att bli gravid med hjälp av insemination.. och hon lyckas inte.. och så blir jag gravid utan att ens vilja ha barn =/.. kände mig så taskig att just jag blev med barn medans min kompis inte blir det =/

idag så längtar jag till BF den 15 augusti.. och fick veta nån månad efter att även min kompis änterligen lyckats bli gravid.. men jag lider med all där ute som försöker och försöker och blir besvikna om och om igen =/ när de inte plusar.. En styrke kram till er alla som väntar  

• S0lsken

Tycker också att livet är orättvist. En av mina kollegor gjorde abort förra veckan för hon ville inte ha mer är två barn.
    Jag själv fick ett missfall i Söndags, är så ledsen, det är inte juste.
    Jag vill också ha en bebis!!!Gråter

• Mia 28

Det känns ibland som att dom som längtar som allra mest efter barn får gå igenom ett helvete innan (ibland i åtskilliga år)det nappar, om det ens nappar....

• Gnotten

Tänk om man kunde sluta tänk på det som maånga säger. För det är ju det många påstår, att det bara att sluta att tänka på´t. Men för det krävs nog en lobotomering av mig.

• nuedetdax

Men hur slutar man tänka slutar man inte leva då?

• Mia 28

Hur ska man kunna sluta tänka när man längtar så man håller på att DÖÖÖÖ?

• Gnotten

Ja säg det men visst hade det varit skönt.

Svar på tråden är det inte trist att känna sig avundsjuk på andra människor.