• Wilja

    Ditt onödigaste inköp?

    Satt och tänkte på vad jag ska inhandla till lila Mini i magen och kom att tänka å de onödiga saker vi köpte när jag var gravid med Jack, som nästan aldrig användes. Så nu vill jag veta vad som var erat absolut onödigaste köp. Och bästa också såklart

    Vårt onödigaste var en örontermometer, som visar flera grader fel. Kunde lika gärna ha eldat upp dom pengarna, det hade iaf gett lite värme En nässug vi köpte var också jätteonödig, för den funkar inte som den ska. Fast det var ju som tur var inte lika mycket pengar

    Bästa köpet var (Förutom det uppenbara som babyskydd och barnvagn) nog blöjhinken! Skönt att slippa illaluktande blöjor, även fast det kostar en del pengar, men det är det värt. Och tvättlappar från IKEA har vart toppen, går åt hur många som helst, men det gör inget med tanke på hur billiga dom var!


    *Jack. född 2006-09-30 * Mini Bf 2007-11-30 *
  • Svar på tråden Ditt onödigaste inköp?
  • En glad tjej

    Jag skulle vilja påstå att vårt onödigaste köp var blöjhinken! Det är mycket bättre att lägga blöjan i en plastpåse direkt och antingen slänga direkt i soptunnan eller i slasken och det luktar garanterat ingeting!

  • Wilja

    Ha ha, det tänkte jag inte ens på. Slänger du dom verkligen i slasken?

    Har du inget bästa köp då?


    *Jack. född 2006-09-30 * Mini Bf 2007-11-30 *
  • En glad tjej

    Ok, nu är jag skåning och slasken är typ soptunnan under vasken hehe!

    Bästa köp, hmm... vet faktiskt inte! Har många bra köp! Får tänka vidare på det!

  • hammarby

    Blöjhinken var/är fortfarande väldigt bra, babysittern var guld värd (vi lånade dock en), småhanddukarna från ikea var toppen (sonen kräktes konstant), bärsjalen hade jag inte klarat mig utan.

    Täcke var onödigt att köpa. Det vart för varmt, trots att han föddes i september och var som minst över vintern. Sonen sov i pyjamas, sen hade vi ett litet påslakan och en extrafilt om det behövdes.
    Sen köpte jag för mkt kläder i de små storlekarna.
    Plastad frotté var värdelöst..prassligt och obekvämt när jag bäddade med det. Så vi använde det aldrig. Nu är sonen 10 månader och han har aldrig kissat/bajsat utanför blöjan. Och hade vi inte fått låna vagga så hade den varit ett dåligt köp, den används ju så kort tid. Spjälsäng blir ju oundvikligt till slut iallafall.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 25. BF 30/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Wilja
    En glad tjej skrev 2007-07-11 10:00:10 följande:
    Alltså, soptunnan är den som står utanför huset och slaskeln är hinken under vasken hihi! Förstår ni?
    Ha ha, här är slasken diskhon. Så det var därför det kändes lite märkligt! Jag tycker det luktar jättemycket när man slänger bajsblöjor i vanliga sophinken, och direkt i soptunnan orkar jag inte slänga dom för den står nästan 1 kilometer från vårt hus
  • En glad tjej

    Men om man lägger blöjan i en fryspåse eller plastpåse och knyter den hårt lukar det inget, inte hos oss i alla fall!!

Svar på tråden Ditt onödigaste inköp?