• mast07

Avaklinikien i Tammerfors.

Hejsan!

Är det någon som varit eller ska fara till AVA i Tammerfors? Jag och min sambo ska dit i augusti för det första besöket.

Vill gärna "prata" med någon som antingen varit där eller ska dit.

• Svar på tråden Avaklinikien i Tammerfors.
  • skattsessan

Hej!
    Jag och min sambo har varit där. Vi har gjort PGD där. Fråga vad du vill veta om stället, jag svarar gärna.

• mast07

Hej!

Just nu är det mycket praktiska frågor, som är det lätt att hitta till kliniken. Finns det något bra ställe att bo på en natt, eftersom vi måste sova över där en natt. Nackdelen är väl resorna över till Finland. Vi bor i Umeå så det är ju inte direkt några raka enkla kommunikationer.

Funderar också mycket på undersökningarna när vi kommer dit. Fast det är väl likadana som här i Umeå antar jag.

• Pantern2

Hej! Kliniken ligger vid ett stort torg mitt i centrala Tammerfors, inte varit där men utanför. Huset ser fint ut och Tammerfors är en fin och lungn stad med vackra gamla hus. Jag kan tyvärr inte åka dit, hade varit bra eftersom min man har finskt påbrå, men jag har överskridit deras åldersgräns. Tyvärr, så vi åker till Riga.

• skattsessan

Hej!
    Vi bodde på Scandic, ligger inte alls långt där ifrån. Kliniken ligger som Pantern2 skriver, mitt i centrala Tammerfors vid torget.
    Personalen är jättetrevlig och lokalen är fin.
    Fråga mer om det är något mer du vill veta.

• mast07

Hej igen!

Jag antar att undersökningen/samtalen kommer att likna det som vi gjorde här i Umeå. Samtal med läkare o ett VUL. Är det något samtal med en psykolog?

Än så länge har jag tänkt inte så mycket på besöket i Tammerfors. Skjutit det framför mig litegrann, men nu är det inte så lång tid kvar. Vi ska dit den 22:a augusti. Så tankarna dyker upp mer och mer.

• skattsessan

Hej igen!

Vi var på ett första besök hos dom i höstas och då pratade hon (våran läkare) om vad som skulle göras, vi gjorde PGD så hon gick igenom allt noga och vi fick ställa frågor.
    Sen gjorde hon vul oxå.
    Men det var inget samtal med psykolog, bara med våran läkare. Sen tog en sköterska några blodprov.

Då är det inte så långt kvar tills ni är där då, hoppas allt går bra

Svar på tråden Avaklinikien i Tammerfors.