• Endag

OM man är orolig för förlossningen

Jag berättade det för BM vid andra besöket, och trodde att hon skulle börja prata om det då men det gjode hon inte. Det var precis som att hon svarade - det är ju de flesta. Men hon sa det på ett annat sätt ..
    Ska man inte kunna få gå till en auroraBm om man är orolig?? Hur går man tillväga?

• Svar på tråden OM man är orolig för förlossningen
  • AnneSophie

Du får ta upp detta med din BM igen eftersom det krävs en remiss till Aurora.
    Stå på dig och berätta för din BM att du vill ha hjälp att hantera din oro.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Endag

Ok. Men hur lång väntetid kan det tänkas ta? Har gått halva tiden på min graviditet nu ..

• blonde redhead

Det behövs inte alltid en remiss till aurora. Tar din bm inte dig på allvar så kontakta aurora själv.

• hemlis

jag tycker min bm också har sagt lite sådär, och ändå var det det fösta jag tog upp vid inskrivningen.

Jag trod inte på mig och det kan jag ångra nu, tänkte många gånger innan att, nu, denna gång ska jag ta upp det igen.
    Så har jag gjort det men ändå inte fått något riktigt gehör.

Jag var iallafall och kollade påd en förlossningsavd jag önskar få komma till och bmdär var jättebra och lugnande.
    Sen var jag på smärtlindringsinfo. på mvc och det kändes också bra.
    Jag har läst mycket och pratat jättemycket med kompisar som har så positiva förlossningar.

Dett aär min 3 :e förlossning, senast var för 10 år sedan, men så som jag känt inför denna förlossningen har jag inte gjort tidigare, har varit jätterädd.

Då kan man ju bli ännu mer irriterad på bm som inte lyssnade ordenligt, hon vet ju att jag vet vad jag pratar om

Ja ja, för mig är det inte så mycket mer att göra, jag hade bf för 4 dagar sedan och hoppas bara att förlossningen ska sätta igång nu!!!

Men stå på dig redan nu, säga att du vill komma till en Auroramott, har hört att man kan få vänta lite på det.

LYCKA TILL!

• Endag

Tack för dina ord hemlis.
    Lycka till med din förlossning, och må den komma igång snart

Svar på tråden OM man är orolig för förlossningen