• Jessys

    huggande/ilande smärta

    Jag håller på blir galen snart.
    jag är gravid i v37. och haft en ilande / huggande smärta i högra ljumsken i snart 1 vecka.. bara på den högra sidan.
    gör så fruktansvärt ont så måste jag göra ngt ansträngande börjar jag gråta..

    finns det ngn som vet vad det är?

  • Svar på tråden huggande/ilande smärta
  • Tsarbabe

    Kan det inte vara så att bebis ligger på en nerv?


    Gravid i vecka 17 {BF 071224}
  • skrotomanen

    Jag hade så fast på vänster sida, det visade sig för mig vara att lillan låg och krockade med huvudet mot blygdbenet på vänster sida. Läkaren sa innan hon upptäckte det att det kunde ha varit en nerv eller fogarna som bråkar och gör sig redo så att säga. Är du orolig kontakta BM.

  • Jessys

    okej. tack.. skall till BM på torsdag. skall fråga då.
    blir att ligga o ta det lungt tills dess

  • tekannan

    Jag kommer ihåg att jag kände ilningar och som knivar som högg i ljumskarna när bebisen vandrade neråt sista tiden av graviditeten. Den ska ju fixeras och tränga ner innan den ska ut.
    Men kommer tyvärr inte ihåg om det bara var i ena sidan eller båda sidorna. Men ONT gjorde det.
    Men som andra sagt, hör med din BM.

  • FruSascha

    jag har samma smärta är i v 38. Det är foglossning.

  • Nymne

    jag kan bara säga att jag har det på samma sätt (v38). Min bebis är fixerad. Men den använder benen för att trycka sig neråt bäckenet (förbannat ont) och ibland strålar det smärta ner mot ena jumsken.
    Hemskt att tänka att man kanske måste leva med detta en hel månad till!

  • Jessys

    så egentligen bordre jag hålla ut och se det som något positivt!

  • Havsjungfrun

    Låter som foglossning. Skaffa ett stödbälte som avlastning.

  • Jessys

    jag har stödbälte o det bara förvärrar saken. jag tro på va ngn sa att bebben håller på fixeras sig o döärför kommit i kläm mellan ngn nerv. skall på ultra imorn så skall höra med läkaren då va det kan vara.

Svar på tråden huggande/ilande smärta