• superduperlillajag

jobbigt när sambon redan har barn...

Jag behöver hjälp att samla mina tankar.
    Min sambo har två barn sedan tidigare, 9 och 11 år gamla. Jag och sambon har försökt få barn i två år nu och har precis börjat min försat pergotime-kur. Mitt humör är upp och ner och jag känner som om jag är den enda som bär den här bördan med att inte kunna få barn, för min sambo har ju redan två!! Jag vet att det är själviskt, och jag hatar det, men jag mår så dåligt. Hittade två "mitt första år"-böcker, som är barnens uppe på vinden när jag städade häromdagen, bläddrade i dem i rent självhat tror jag (skulle likagärna kunnat lägga dem åt sidan utan att titta i dem..) och fick se min sambo med sina små bebisar och hans ex med stor mage.. ush, höll på att bokstavligen gå sönder..
    och imorse fick hans bästa vän en liten flicka!! ush,, och jag började gråta. Nu vill sambon självklart åka dit och gratulera men jag är helt paralyserad.. vill inte se ett litet barn till och låtsas vara helt överlycklig för deras skull.. Är jag självisk? någon annan som känner som jag?
    Vet dessutom att hans barn absolut inte vill att vi ska få barn så det gör inte heller saken bättre...
    Och jag kan inte fokusera på någonting annat än det här, det går inte!! Allting jag gör förknippas med att jag inte kan få barn.. och det gör det väl knappast lättare.. suck..

• Svar på tråden jobbigt när sambon redan har barn...
  • mrs coon

Jag förstår absolut att du tycker det är jobbigt..

Tyvärr har jag inga bra tips att komma med men vill bara att du ska veta att jag klarar inte heller av att träffa nyblivna föräldrar och låtsas vara glada för deras skull när jag egentligen bara är avis för att det itne är vår bebis..

• fjullegun

Jag är i exakt samma situation som dig... Min sambo har 2 barn sedan tidigare och vi har försökt få barn i drygt 1 år nu.
    Har börjat utredning som visar att det mest troligt har något med mina hormonnivåer att göra...

Jag tycker oxå att det känns jättejobbigt att "Felet" ligger enbart hos mig... Eftersom att jag vet att han kan få barn!

Känner även igen mig i det du skriver att det är svårt att vara glad för andras skull när dom får barn..

Jag har för tillfället 2 höggravida kompisar, 2 kompisar som har barn under 1 år, min bror ska bli pappa i höst, min sambos bror ska bli pappa ungefär samtidigt....

Känns som att alla blir gravida utom vi!!!

Jag håller tummarna för dig att pergotime fungerar och att du snart får uppleva lyckan att se det där plusset på stickan!!
    Lycka till!

Kramar
    /Karro

• brokenheart87

Jag förstår hur det känns fick veta att min mans bros fru är gravid med andra barn, jag grät hela dagen o kände mig så dum o elak för att jag ville vara glad för deras skull men kunde inte det kändes hemsk...

• Sara 1982

Jag förstår dig trådstarten att det känns tungt och jobbigt det har det gjort för mig med, men på nått sätt så går det över även om man inte tror det. Viktigt att prata om det hemma hur man mår och känner. Eller prata med någon nära vän. Jag har många gånger tvingat iväg mig själv till folk som precis fått barn. Det är absolut inte kul, men det är ju inte deras fel att inte du blir gravid. Man måste försöka tänka possitivt även fast det är skit svårt och jobbigt.

Jag själv lever nu med en kille som har två barn. Tjejen är 15år och pojken 1år. Det tog imot i början med lillkillen. Men älskar man någon så får man barnen på köpet. Jag tror på nått sätt att barnen har hjälpt mig. Även fast det inte är mitt kött och blod så blir de ju mina barn när de är hos oss. Mitt råd till er alla är att försök tänk positvt för jag tror våran dag kommer. Min sambo är berädd att göra IVF eller adobtera bara för att jag ska få ett eget barn, och det känns jätte bra. Då kan man koppla av på ett helt annat sätt. Trodde ju inte att han skulle vilja göra det eftersom han redan har två barn.....

Kram Sara

• tomcar1

TS...jag är också i samma situation, men dessa barn har nog inget emot att få ett syskon, då mamman har fått ett barn med sin nye. Det jag känner igen är svårt att förklara. Man är lite avundssjuk på det han har haft med sina barn och jag säger ofta också, att du förstår inte hur det är att inte kunna få barn. Och det är elakt sagt, men man kan inte hjälpa det. Jag vet ju att min man också vill ha barn med mig och är ledsen för det. Men han har det jag inte kan få. Det känns hemskt ibland. Kan inte hjälpa det.Mvh tomcar1

• ceropegia

Jag är i exakt samma sits jag med... Han har 2 barn 7 & 9 år gammla... Klarar inte av att titta på babykort på dem just nu + att de har blivit extra tjatiga på senaste "när min mamma bodde här", "när vi va små brakade mamma & pappa....".... Bläää! Står snart inte ut... De vill inte heller ha syskon... Är på min andra Pergokur nu... Man vill bara sjunka genom marken..

• tomcar1

CEROPEGIA...SÅDAN ÄR MIN BONUSSON, TROTS ATT HAN ÄR 19 ÅR. jAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DETTA MAMMA-TJA, MEN HÅLLER ÄNDÅ GOD MIN. Oj, nu blev det stora bosstäver, Ursäkta !
    Nåväl får ofta höra mamma köper det, mamma sa det, mamma tvättar på det viset o.s.v. Det kan bli jobbigt. Jag längtar så efter en egen liten, men det verkar tyvärr dröja !

• ceropegia

tomcar1: Vi skall plussa! Det ska vi! Å då kommer nog allt kännas lite lättare med bonusar åsså... Kämpa vidare vännen! Jag har gjort mitt bästa denna månaden...nu är det bara att vänta och se..

• Ternera

Ingen konstigt med att vilja hålla sig borta från alla dessa bebisar!
    Det är som knivar i magen när man ser dom. Konstigt att man kan längta så mycket efter något att man inte ens vill se de..
    De är så himla jobbigt att man måste försöka glädjas åt andras lycka, hela hela tiden!
    MEN! Som sagt.. vi ska plussa och när vi gör de komemr de kännas tusen gg bättre!

• gedansk

Min bästa vännina är inne på sitt tredje barn och fast jag är glad för hennes skull så gör det ont i hjärtat att vi inte ens har fått ett barn. Det tredje barnet som hon bär på var inte planerat utan bara hände så att säga, att det inte kan bara hända lite här då.
    Jag tycker att jag ser barnvagnar överalt och tänker hemska tankar såsom "vad fet hon är och endå har hon barn" är själv överviktig och håller på att gå ner i vikt så jag borde inte ens tänka sådana tankar, ren och skär avundsjuka från mig.

Svar på tråden jobbigt när sambon redan har barn...