jobbigt när sambon redan har barn...
Jag behöver hjälp att samla mina tankar.
Min sambo har två barn sedan tidigare, 9 och 11 år gamla. Jag och sambon har försökt få barn i två år nu och har precis börjat min försat pergotime-kur. Mitt humör är upp och ner och jag känner som om jag är den enda som bär den här bördan med att inte kunna få barn, för min sambo har ju redan två!! Jag vet att det är själviskt, och jag hatar det, men jag mår så dåligt. Hittade två "mitt första år"-böcker, som är barnens uppe på vinden när jag städade häromdagen, bläddrade i dem i rent självhat tror jag (skulle likagärna kunnat lägga dem åt sidan utan att titta i dem..) och fick se min sambo med sina små bebisar och hans ex med stor mage.. ush, höll på att bokstavligen gå sönder..
och imorse fick hans bästa vän en liten flicka!! ush,, och jag började gråta. Nu vill sambon självklart åka dit och gratulera men jag är helt paralyserad.. vill inte se ett litet barn till och låtsas vara helt överlycklig för deras skull.. Är jag självisk? någon annan som känner som jag?
Vet dessutom att hans barn absolut inte vill att vi ska få barn så det gör inte heller saken bättre...
Och jag kan inte fokusera på någonting annat än det här, det går inte!! Allting jag gör förknippas med att jag inte kan få barn.. och det gör det väl knappast lättare.. suck..