• mmlr

Hjälp.. ngn som fått två eller fler mf och sen barn?

Ja, nu är det snart ett år sedan vi fick vårt andra missfall, och nu börjar jag känna mig redo, så redo att jag inte kan tänka på annat. Men min sambo är fortfarande skeptisk och rädd, kommer vi få barn? Är det möjligt att lyckas efter två missfall?
    Visst, hoppet ska ju finnas där, men kommer man bli "lurad" på det med? Är det ngn som faktiskt lyckats? Är det ngn som hört från läkare/bm eller liknande att det faktiskt inte är omöjligt?

• Svar på tråden Hjälp.. ngn som fått två eller fler mf och sen barn?
  • Besera

Hej!!

Jag har fått tre missfall o är nu gravid igen för 4:e gången i vecka 25 snart:). Det var tidiga missfall jag fått innan så nu hoppas jag det ska gå vägen. Men ge inte upp.....!!! Om man vill ngt oerhört mkt så går det... vet att det kan vara jobbigt o ta tid. Lycka till!

• pavi

Hej!

Jag har fått två MA där fostren dog i v6-7. Misströstade sedan väldigt mycket och trodde inte att det skulle bli flera barn. Var rädd att jag inte skulle hinna eftersom jag var 43år.
    Men jag lyckades bli gravid igen och har nu en liten tjej på 8 månader.

Det är ju tyvärr rätt så vanligt med missfall, särskilt i min ålder. Nu vet jag inte din ålder eller varför du fick missfall. Men var det fostren det var fel på och inte något med dig, så finns det ingen anledning varför det inte skulle gå bra för dig nästa gång.

Missfall är ju naturens sätt att tala om att något är fel och som sagt, vanligt. Så vanligt att läkarna inte gör någon utredning innan man har haft tre stycken i rad.

Så ge inte upp säger jag med!! Försök igen, det går säker vägen
    nästa gång! Håller tummarna!!

• Skeppet

Fick stöd av akupunktur innan graviditeten och fram tom v. 20 in i graviditeten när jag blev gravid för 3:e gången. Är nu i vecka 27. Har haft 2 missfall och vid samtliga graviditeter har jag blivit sjuk när ägget fäster, men med akupunkturens hjälp (?!) så klarade jag det denna gång. Våga ta hjälp av alternativa behandlingsmetoder (homeopati, zonterapi, akupunkur...) såsom om du inte har fått något konkret besked av läkarna varför du får missfall.

Jag funderade på om jag skulle ta blodförtunnande medel för att underlätta mina graviditet. Jag har redan progesteronstöd pga IVF och jag analyserade hela mitt liv varför jag inte kunde behålla barnet (arbtsplatsen, vattnet jag drack, maten jag åt - ALLT). Men akupunktur räckte... Lycka till! Kram Skeppet

• LilleSkutt

Hej!
    Jag har haft tre missfall, men nu verkar det gå vägen fjärde gången! Gjorde en ordentlig utredning och det visade sig att jag hade ökad risk för blodproppar så nu tar jag blodförtunnande sprutor varje dag. Jag trodde inte heller att jag skulle få barn! men tänk på att de allra flesta som blir gravida får barn till slut!

Kram!

Svar på tråden Hjälp.. ngn som fått två eller fler mf och sen barn?