• Weird One

Åh, vad lik pappa hon är!

Varför känner många en sådan lust att hitta likhet mellan barnet och en förälder?
    Måste ungen vara mamma eller pappa upp i dagen?
    Och varför hittar folk bara på vem de tycker barnet är likt?
    Är det bara för att komplimera pappa eller mamma?

Min dotter har en bonuspappa.
    Och vid ett flertal tillfällen har en del som inte vet detta talat om hur lik "pappa" hon är.
    Åh, hon är ju BARA lik pappa, det ser jag ju nu.

Jo, tjena...

Inte upprörande eller irriterande, men lite kul!

Här har jag inget vettigt att säga, men man ska ju ha sidfot!
  • Svar på tråden Åh, vad lik pappa hon är!
  • Teskedsmamman

Känner igen det där, jag får höra ofta att bonusarna är sååååå lika mig... jag har inte en blodsdroppe gemensamt med dem

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 38
  • maddis72

Ja visst är det underligt, har ofta själv blitt jämförd med min plastpappa och är mer en komiskt för finns inte en likhet mellan oss.
    ..men jag tycker med det är roligt att se vem en bebis är lik när den är precis nykläckt, tror man har behov av det kanske för att bebisen inte blitt sin egen än, man känner inte honom/henne så man behöver någon att relatera till kanske.
    Är ju t.o.m så att man letar likheter mellan adoptivbarn och deras föräldrar..

• Zandras mamma

Jag stormtrivs när jag får höra hur lik mig Zandra är

• Weird One

Min sambo vill gärna busa lite med tanterna som fäller dessa kommentarer.
    Så han planerar en "kupp" nästa gång någon säger så.

Han vill svara:
    -jaha, du känner honom?

Här har jag inget vettigt att säga, men man ska ju ha sidfot!
  • maddis72

Zandras mamma:
    Jag håller med,kan ju inte påstå jag tycker det är tråkigt att båda mina grabbar är lika mig, BARA mig och de har inte ens samma pappa och är lika som tvillingar.
    Sedan tycker jag det är synd att den minstas pappa så desperat försöker hitta likheter med sig själv för är ju inte det som betyder något, men jag kan förstå honom!

Svar på tråden Åh, vad lik pappa hon är!