• bamsefan

Hur länge ska jag må så här?

Hej.Fick en liten blödning för snart 14 dagar sedan(Konstaterade missfal i fredags).Och har haft kramper och kraftiga blödningar nu sen i måndags.Dom 4 senaste dagarna rätt mycket alltså.Hur länge kan det hålla på så här.Krampar imellanåt så jag mår illa.Har haft ett missfall tidigare men då kom allt under en natt och jag småblödde bara lite efter.Hade inga kramper då som nu.Hur länge ska man behöva stå ut med detta?

• Svar på tråden Hur länge ska jag må så här?
  • smilla 1

kan inte svara på din fråga.... men skickar blommor och varm choklad... och en bamsekram.

• Carpediemma

Den 22:e maj gjorde vi vår senaste ÄP. Var lite på gränsen till överstimulering, men det klarade sig. Fick 2 embryo tillbaka den 24:e maj. Blev gravid, men det slutade med missfall. Gjorde en skrapning 26 juni. Vid VUL såg läkaren att min högra äggstock var något förstorad och i onsdags (4 juli) fick jag klart besked om att jag trots allt blivit överstimulerad. I onsdags var min högra äggstock dubbelt så stor som normalt och jag hade ett antal stora blåsor på den. Jag har sedan snart 4 veckor haft problem med krampsmärtor som kommer och går. Den senaste veckan har de kommit allt tätare och tätare och nu i helgen kommer de så snart jag ej har värktabletter i kroppen. Läkaren sa att en sådan här överstimulering kan vara i upp till 8 veckor.

Eftersom ni också gjort IVF och du var på gränsen till överstimulering har du kanske drabbats av samma sak som mig?

Hoppas du mår bättre snart!!

Emma

• Helena 74

Jag beklagar och skickar Dig en kram!!!
    Men Du..Jag hade så med mitt mf förra året och de konstaterade att det ej va ngt kvar.
    Men jag fick sååå himla ont och hade kramper så jag gick dubbelvikt!!!!! Blödde jättmycket oxå..
    Åkte in på ett ul igen och där såg de ngt på äggstocken, 3 st läkare såg det.
    Men det visade sig att det va på äggledaren det satt och jag hade alltså ett x där.
    Nu har jag bara en äggledare kvar men för 1 mån sen fick jag ett mf till..
    Har dock en son som e 10 år...TACK O LOV!!

Massa Lycka Till!!!!
    Kram Helena

• Lillmaysan

Hej!
    Det kan vara så att du behöver göra en skrapning för att allt ska komma ut.
    Jag fick ett Ma i v 7 och då fick jag tabletter så att det skulle komma ut och jag blödde jätte mkt men jag hade så ont att jag åkte in igen och då såg de på vul att det fanns rester som satt kvar så det blev en skrapning.
    Ring till Gyn och kolla.
    Du ska inte behöva ha ont så länge.
    Hoppas att du blir bättre!

• bamsefan

Lagon till vul den 10 så försvann blödningar o kramper.Så nu mår jag kroppsligt okej igen.Men psykiskt har det tagit denna gången.Har så lätt för att gråta......Men det ska väll bli bättre det me........

Svar på tråden Hur länge ska jag må så här?