hur passa snabbt
kan man få reda på om man får snitt eller igångsättning?
kan detta bestämmas tidigt i graviditeten... detta är då så klart förlossningsskräck relaterat då
kan man få reda på om man får snitt eller igångsättning?
kan detta bestämmas tidigt i graviditeten... detta är då så klart förlossningsskräck relaterat då
Vad jag har hört så vill de att man föder naturligt om det går.... Men prata med din barnmorska om din förlossningsångest. Jag är själv snittad och hade jag fått välja idag, hade jag nog fött naturligt. Man har ont som f-n ett tag och sen är det över. (Ja taget kan vara långt ) Efter snittet har man svårt att gå, man har ont, man kan ha otur så att såren inte läks som det ska... men prata med din barnmorska, de kan ju allt sånt. Lycka till
som det gäller mig vill jag ha en igångsättning, vägrar att föda på annat vis dom kan prova med vad som hälls... samtal mm mm mm... jag vägrar efter min förra förlossning
Med igångsättning menar du då kejsarsnitt eller att de sätter igång förlossningen????
Om din förra förlossning var jobbig brukar de lyssna. Det kan ju vara så att du är smal om bäckenet och kanske därför inte ska förlösas "naturligt"
jag menar att don sätter igång förlossninge med hormoner, hinnsvepning, gel dropp mm mm mm... så man ligger på sjukhuset rån början till slut och kan få bedövningar suksesivt under allt..
med min son tog det 30 timmar intensiva värkar innan han var ute.... :(. vill aldrig mer vara med om detta igen. och allt detta utan bedövningar
Dötjatig är jag. Prata med din barnmorska, berätta om din förra förlossning. Hon kan ju läsa din journal från förlossningen...
Det kan ju bli komplikationer efter vanlig förlossning också. Jag fick rester kvar i livmodern efter förlossningen och jag blev otroligt sjuk en vecka efter förlossningen. Jag höll på att förblöda. Jag hade tur eftersom jag var på sjukhus av en helt annan anledning och snabbt kom in på gynakuten. Så jag överlevde..
Naturligtvis kan det bli komplikationer efter en vanlig förlossning oxå. Det har jag inte sagt ngt om
snuzan : Nej då det har du inte och jag menade inte något med det utan jag ville bara påmninna att det är inte helt riskfritt att föda barn hur de än kommer ut..
Jag tror inte det är så svårt att få en igångsättning beviljad. De vill hellre det, än att göra ett snitt. Man gör då igångsättningen när man ser att tappen är mogen för att förlossningen ska kunna starta, annars kan det bli segt och smärtsamt och risken för akutsnitt är större. Jag fick igångsättning beviljat direkt, men jag ville inte utan det blir planerat snitt (väldigt snabb förra förlossning) .